Ik heb een etiquette-vraag. Onze overbuurvrouw (88 jaar) is overleden. We hebben haar nooit gekend want ze kon niet meer uit huis al toen wij hier kwamen wonen. Met haar alleenstaande dochter, die bij haar inwoont, hebben we niet echt contact. Ze is een beetje eenzelvig en geeft ook aan geen echt contact met buren te willen. Ze is vriendelijk en we zeggen elkaar gedag, maar dat is het wel.
Maar nu hebben we een rouwkaart gekregen met de tijd en datum van de begrafenis erop. Dat betekent toch eigenlijk dat we moeten gaan, of niet? Ik dacht altijd dat er anders 'wordt in besloten kring afscheid genomen op...' op stond, en dan een adres om een kaartje te sturen.
Ik ben in dubio, als we uitgenodigd zijn wil ik gaan, al is het maar uit respect, maar als ik daar aan kom en er alleen maar familie en vrienden zijn, van wie ik niemand ken, is dat misschien ook gek. Vragen bij andere buren heeft niet veel zin, haar ene buur is haar oom, en de ander is een stel waar ze wel contact mee heeft. Onze naaste buren, met wie het contact niet goed is, hebben volgens mij geen kaart gekregen.