Als ik in m'n eentje zou zijn, zou ik op een 6e of 7e verdieping willen wonen. En dat dat dan de bovenste verdieping is. Hoger mag ook maar dan moeten het niet te veel appartementen op één verdieping zijn want anders zit je voortdurend te wachten op de lift en met te veel mensen in de lift. Bij de zevende verdieping kun je ook nog met de trap, in elk geval naar beneden.
En dan 3 kamers. En het moet een stevige flat zijn die niet wiebelt en kraakt. De voordeur graag binnen, dus niet met een buitengalerij. Ik wil wel een groot balkon. De slaapkamer aan een buitenmuur zodat ik geen last heb van buren. Sowieso goed geΓ―soleerd zodat ik m'n buren niet hoor. En een rookverbod in heel het gebouw, sowieso (maar dat hoeft niet in zo'n ontwerp natuurlijk...). De keuken moet niet apart zijn en veel aanrecht hebben, en een goede oven met magnetronfunctie en een vaatwasser. Veel ingebouwde kastruimte. Een apart toilet. Een groot parkeerterrein voor de flat. En een berging voor m'n fiets. En een ruimte voor de wasmachine waar ik ook m'n was kwijt kan. En dan daar ook een raam, en in de badkamer ook een raam. En goede zonwering.
Als ik gewoon met m'n gezin zou zijn, dan in elk geval een eigen parkeerplaats en geen krakende onderdelen, maar verder zoals het nu is. O, en een waterpomp en zo, sowieso zo duurzaam mogelijk.
En die kunststof kozijnen van Toch6 wil ik ook!