Vulpen Ik denk dat het ook wel meevalt, zeker na afgelopen zomer, voor de demonstratie hooligans en anti overheid mensen staan er achter. (en een deel van de boeren valt natuurlijk ook hieronder, want er waren ook grote groepen boeren die wel vreedzaam wilde protesteren en denken in oplossingen ipv geweld).
We hebben natuurlijk nu in NL een beetje anti groeperingen van FvD, farmers defence, neo nazi groepen, die allemaal oproepen tot veel geweld, zeker richting de overheid en politie (en daarnaast ook racistisch zijn ) etc. Deze groepen geloven ook niet in klimaatproblemen etc.
En dan heb je daarnaast de groepen zoals extinction rebellion, die proberen natuurlijk op een andere manier aandacht te trekken, vreedzaam maar toch duidelijk, om boven mediaberichten van geweld uit te komen, snap ik wel dat ze zich in grote getalen laten arresteren.
De politie zelf zit overal tussen, de overheid heeft geen duidelijk beleid, ze laten de politie het ook maar zelf uitzoeken.
Want heel eerlijk:
Als er iemand met een trekker of geweer tegen je staat te dreigen om jou en je gezin wat aan te doen, met camera en alles om je zo snel mogelijk op hun kanalen bekend te maken , je adres te delen etc. En zodra je ze oppakt, staan er 10 mobieltjes om heen om te delen hoe agressief de politie is tegen onschuldige burgers.
Of iemand loopt als het waren met zijn handen vooruit, arresteer me maar.
Ik weet niet hoe ze dat eerste probleem moeten oplossen trouwens. Mag hopen dat er over nagedacht wordt..