Trees ik heb nu chocolade muesli 🙈
Nog steeds met suiker, maar even een tussenstapje. Ik had dus nog nooit muesli op, en ik was in shock bij dat rek, zo veel keuze!!
Maar die voelde als de veiligste optie om in ieder geval al een stap te zetten in het toevoegen van vezels en het aanleren van nieuwe gewoontes. Als dit pak leeg is zal ik verder kijken naar suikervrije opties voor in mijn yoghurt, maar dan zit in ieder geval de gewoonte er al meer in.
Trees En misschien ten overvloede, maar je gaat waarschijnlijk nog 1000x de fout in.
Ongetwijfeld! Het is ook een beetje een.. ik weet nog niet wat mijn einddoel gaat zijn, waar ik uiteindelijk op wil uitkomen.
Mijn voornaamste doel nu is om samen met H uit eten te gaan bij een pokebowl restaurant, en er dus voor te zorgen dat ik genoeg lust om een keuze te kunnen maken. 5 toppings kiezen zijn lastig als ik er nu maar 2 lust van het totale aanbod 🫣
En ik wil gewoon normaal, gevarieerd kunnen eten. Geen excuses meer hoeven verzinnen als ik uit eten wil, geen schaamte meer als ik bij anderen thuis eet etc.
Letten op mijn suikerinname, maar of dat halveren gaat worden of zelfs meer dan dat, geen idee? Het is een proces, en ik zie wel hoe het loopt. Wie weet eindig ik nog vegetarisch, dat zou ook nog zo maar kunnen..
Ik moet vooral letten op dat ik niet te veel, te snel wil, dat is echt mijn grootste valkuil.
Het huiswerk van mijn psycholoog voor deze week is om te experimenteren met yoghurt toevoegingen. Dus vandaar ook dat ik was begonnen met aardbeien en muesli (en diepvries frambozen, maar jakkes. Binnenkort maar verse proberen).
Maar daarnaast ben ik dus ook iedere dag fruit aan het eten, volkoren broodjes ipv wit, heb ik mijn rijst vervangen voor zilvervliesrijst, heb ik sla gegeten en nu ligt er een broccoli me aan te staren 🫣
En aan de ene kant is dat goed.. maar aan de andere kant, ben ik niet weer aan het overcompenseren? Is het niet gewoon mijn bewijsdrang dat ik dit kan? Ben ik mezelf te ver aan het pushen voor een complimentje van mijn psycholoog? Stort ik me er nu weer in als interesse nummer 346 die ik dan een maand vol houdt en er vervolgens niet meer naar om kijk?
De opdrachten van mijn psycholoog gaan me niet snel genoeg, en daar zal een reden voor zijn, maar ik ben ongeduldig 🫣
Noordeling Ja dat is inderdaad wel duur, helaas...
Huggybird noten zijn echt heel erg duur…. Daar baal ik ook echt van hoor, ik eet ze elke dag.
Jij bent echt goed bezig 😃
Ja heel stom! En ik vind noten niet eens lekker.. ja, zo eens per jaar een handje suikerpinda's of cocktail nootjes, maar dat was het dan wel weer 😅