Nescio Ik ben heel erg, ja hoe zeg ik dat. Niet impulsief, maar meer beschermende naar "mijn" toko. (het lab, de mensen op het lab etc). Ik wil dat men, met zo min mogelijk computer effort zo goed mogelijk werkt. Dus minder klikken, dingen moet werken, aanzetten en werken, niet nog 100000 instellingen aanpassen etc. Heel erg service gericht. Veel minder zakelijk, niet politiek correct.
Ik zeg wat ik denk, voel en ervaar. Nu heb ik al geleerd en pas ik al toe dat ik min. 24 uur wacht met reageren als ik ergens opgefokt over voel, of boos oid. Want anders gaat er weinig meer uit als, nee ik ga niet akkoord. Of nee, persoon x heeft ongelijk. (nog vroeger kon ik echt heel kwaad worden binnen de organisatie, dat overkomt me al niet meer zo vaak). Maar nog steeds, ik reageer weinig tactisch.
Dat is over het algemeen in mijn werk ook prima. Dat heeft men nodig. Zowel collega's als leveranciers.
Maar we zijn gefuseerd met een commercieel bedrijf, internationaal. Als ik binnen die structuur mijn toko nog wil beschermen, ga ik er niet komen met dat hele directe en moet ik veel slimmer kunnen beïnvloeden naar boven toe zeg maar.
Daarnaast ben ik lid van een landelijke werkgroep, daar speelt momenteel heel veel, en ik en het lab hebben er belang bij als ik hier heel tactisch en voorzichtig in kan mee communiceren. Nu luister ik alleen maar.
Ik heb absoluut geen ambities om iets van teamleider of manager te worden trouwens. Ik ben en blijf echt IT specialist en een echte beheerder. Maar ik doe dingen wel graag op mijn manier. En ik denk het meestal wel beter te weten dan de toplaag. (die ik over het algemeen, dom in IT vind).
Ik had nu ook zoets gevonden:
https://www.learnit.nl/cursus/beinvloedingsvaardigheden
Maar weet niet of die van @Vulpen misschien beter is, al heb ik zoiets wel al eens gedaan.