iMoeder Dat zijn groepen die vaak bijna geen netwerk hebben en heel veel zouden hebben aan een vaste vrijwilliger.
Nu ga ik iets heel lulligs zeggen als zelf vrijwilliger zijnde, maar dit vind ik wel veel minder leuk vrijwilligerswerk. Continue bij dezelfde persoon op bezoek, is veel minder uitdagend en gevarieerd werk. Ik ga 1x per maand bij een vrouw met forse NAH op bezoek en zij vindt het geweldig als ik kom, maar ik heb er vaak geen zin in. Het is best wel saai eigenlijk en ik haal er zelf weinig uit. Het is echter ook niet iets, wat je na een paar maanden weer stop zet. Dat kan je gewoon niet maken en ik ga maar 1x per maand. Ik doe het wel echt voor haar. Wat je zegt klopt, er is wel veel vraag naar en als je het doet, kun je ook niet zomaar stoppen vind ik. Ik moet er zelf echter niet aan denken om elke week naar dezelfde persoon te moeten gaan 😬.
Puur inhoudelijk zou ik het werk in een hospice veel uitdagender en gevarieerder vinden. Veel meer werkzaamheden en het is elke keer weer anders. Zowel mijn oma en opa zijn beiden overleden in een hospice en ik vond het echt een hele fijne plek om te zijn. Emoties zijn vaak erg puur en intens, verdriet en een lach liggen dicht bij elkaar en het lijkt mij heel bijzonder en mooi om mensen en familie op wat voor manier dan ook in dit proces te mogen steunen.
Als ik een top 5 met interessant vrijwilligerswerk zou moeten maken, staat deze er zeker in. Ik heb eindeloos gebladerd in vrijwilligersvacatures en weinig zijn echt uitdagend en gevarieerd. Ik wil zelf wel iets doen, waar ik ook energie uithaal. Mijn bestuursfunctie bij de patiëntenvereniging geeft mij gelukkig wel energie.