Huggybird het heet pexion. Ik heb het echt bij de dierenarts gehaald, ze moest eerst gecontroleerd worden op hartklachten en dergelijke, het is op recept en je moet het ook opbouwen. Het maakt de hond niet suf, maar blokkeert de angstsignalen in de hersenen. Ik vind de hond iets wankeler op haar benen, maar ze is ook oud en heeft artrose, dus of dat perse de pillen is durf ik niet te zeggen. Maar ze reageert wel op de knallen, ze hoort het duidelijk wel, maar ze is gewoon niet bang. Net werd er tijdens het eten ook echt aardig wat afgestoken en haar oren bewegen dan wel, maar ze slaapt gewoon verder.
Er was ook een andere optie, daarvan zou ze wel iets suffer worden volgens mij. Maar die is alleen geschikt voor 1 a 2 dagen. Dat is voor honden die op zich nu nog wel functioneren, maar tijdens oud en nieuw zelf teveel krijgen van het vuurwerk. Dat is dus bij ons niet geschikt omdat ze normaal gesproken nu al compleet gestresst is, maar zou wel nog een optie zijn voor je ouders.
Ik had het specifiek nog nagevraagd bij de dierenarts omdat inmiddels bekend is dat veel van de oudere middelen de hond wel suf maakte, maar de hond wel nog steeds heel angstig was. Maar ze hebben nu andere middelen, dus die werken ook anders. Helaas werkt het niet bij alle honden, er zijn honden die net zo angstig blijven. Maar bij onze hond werkt het echt fantastisch.