Liekje81 Het is allemaal heel regionaal. Ik kom ook uit Brabant en bij ons was er geen Driekoningen. Met Sint-Maarten was er een lampionnenoptocht en gingen we dus ook niet langs de deuren.
Trees Is ook niet iets wat georganiseerd of afgesproken wordt. Iedereen maakt op school elk jaar een lampion en iedereen weet dat je snoep in huis moet hebben op de avond van 11 november.
Als ze op school een lampion maken, vind ik dat heel georganiseerd. Hier is dat niet, maar veel kinderen lopen wel.
Sevenof9 Ik denk oprecht nu soms al na over hoe we dit enigszins kunnen beperken haha.
Snap ik helemaal. Je kan erover piekeren wat je wil maar het eindresultaat gaat hoe dan ook zijn dat je kind enorme hoeveelheden cadeaus en snoep per jaar krijgt, tenzij de neergang van de beschaving tegen die tijd definitief is ingezet. En dan moet je jezelf dus voorhouden dat het betekent dat je kind veel mensen om zich heen heeft die van 'm houden, maar pfoe, ik vind het vaak best lastig. Mijn dochter is ook nog jarig in deze periode 🫣