iMoeder Serieus.? Ik vind dat aan de goedkope kant voor een goeie laptop.
Ze worden via school in grote hoeveelheden ingekocht als je het via school kan aanschaffen, waardoor ze veel korting krijgen. Daarnaast zijn het hier ook kleinere laptops, omdat het anders allemaal niet lekker past op die kleine tafeltjes icm hun andere schoolspullen. Als het alleen voor school is, hoeft het apparaat verder ook geen spannende dingen te kunnen. Mijn eigen werklaptop was echt veel goedkoper en doet het na 6 jaar nog steeds goed. De nieuwere versie daarvan is nu iets meer dan 400 euro. Het zal vast niet het beste zijn om te gamen, zware programma’s op te draaien etc., maar daar is een schoollaptop ook niet voor bedoeld. Het is enkel voor schoolwerk en qua systeem eisen heb je niet veel nodig om een documentje te tikken of een simpel filmpje te kijken.
Ik vind het dus echt absurd en ik vind dat een school dit niet van ouders kan verwachten. Als je bijv 3 kinderen op het vo hebt, is het gewoon een hoop geld en het kan echt wel goedkoper (refurbished, ex lease laptops, groot inkopen via school enz).