Onze kat is weer terecht! Ze kwam vrijdagavond niet thuis. In de zomer gebeurt dat regelmatig, maar in de winter echt sporadisch. Als ze wel weg is, staat ze de volgende ochtend weer voor de deur. Nu niet. Wij gisteren overal zoeken, foto’s rondsturen, bij buren in de scheur kijken, maar geen kat.
Gisterenavond mijn dochter super verdrietig, want het is echt haar kat. Slaapt altijd bij haar en loopt buiten overal met haar mee. Op het punt dat we naar bed willen gaan, belt de buurvrouw dat ze cleo gevonden heeft en ze op weg naar huis is. De kat zat bij hun in de boerderij (zijn ze aan het verbouwen en ze wonen er naast). We hebben gisteren twee keer in de boerderij gezocht, omdat dochter daar vrijdagavond naar toe was gelopen en cleo haar had gevolgd. Beest gewoon niet reageren toen we haar daar binnen zaten te roepen. Totdat buurvrouw gisteren de deuren van de boerderij op slot wilde doen en cleo plotseling voor haar stond te miauwen. Ik gok dat het een muizenparadijs is in de boerderij en dat ze daar een vreetfeestje heeft zitten houden 😬.
We overwegen haar nu een gps-tracker te geven. Als iemand een tip heeft? Ik heb van alles gezien, maar tot nu toe zijn ze te groot voor haar nek (het is echt maar een klein katje) of moet je er een abonnement voor afsluiten of heeft een bereik van maar 100-150 meter. Een Apple air tag leek mij handig, want daar zijn speciale kattenbandjes voor, maar die hebben ook maar een bereik van 100 meter volgens mij?