Ysabella och lieve Ysabella toch, natuurlijk heb jij niet gefaald als moeder!
Toen mijn kinderen ongeveer net zo oud waren als die van jou heeft iemand iets tegen me gezegd wat me altijd is bijgebleven:
Bijna alle moeders zijn onzeker of bang om te falen. Dat is een teken dat ze veel van hun kinderen houden, en het allerbeste willen voor ze.
Wanneer je die angst hebt, is dat gewoon een teken dat je je best doet en op de goede weg zit.
Wanneer je dat nooit hebt, dát is een waarschuwingssignaal. Dat geeft aan dat het je niet genoeg interesseert, je geen moeite meer wil doen, niet meer wil leren van je fouten en niet meer open staat voor hun behoeften.
Niemand heeft ooit gezegd dat moeder zijn makkelijk is. Bijna alle moeders hebben momenten zoals jij had vannacht. (En ik, en met ons nog weet ik hoeveel anderen).
Maar je doet álles om ervoor te zorgen dat ze het beste leven hebben wat ze kunnen hebben, gaat de moeilijke gevechten aan om ze te bieden wat ze nodig hebben en je houdt van ze, dat is genoeg. Jij bent genoeg!
Dus we staan weer op, weer een nieuwe dag waarin we proberen om ze het allerbeste te geven, hoe eng het soms ook is, hoe moeilijk het ook is, en hoe mislukt we ons soms ook kunnen voelen. Maar we blijven het proberen, omdat we van onze kinderen houden. En dat is wat een goede moeder doet.
Dikke knuffel ❤