[verwijderd] Maar het is logisch dat je opziet tegen zo’n ontwikkeling omdat het moeilijk is. Ik ken je niet maar als je dus weinig durf hebt en niet zelfverzekerd genoeg bent sijpelt dat vaak door in heel veel keuzes in je leven. Je bent wellicht te streng voor jezelf, spiegelt je teveel aan anderen (wat je bijv doet door te zeggen dat je leerlingen meer weten) en doet misschien dingen dus wel niet omdat je dat moeilijk vindt want ja: durf hebben.
Eigenlijk moet je dan dus juist aan de slag met die eigenschap maar ja, moeilijk dan moet je dat wel durven. Ontwikkeling doet pijn, is lastig, schuurt, kost energie en bloed zweet en tranen MAAR het levert uiteindelijk ook veel op.
Ik denk dus dat je er juist wel mee aan de slag moet gaan. En zeker nu je daar op je werk coaching, vertrouwen en begeleiding bij krijgt.
Al begrijp ik dus dat het heel spannend is en je dus het liefste het niet zou doen.
Overigens herkenbaar hoor. Toen de kinderen er geboren waren deed ik ook alleen maar uitvoeren op mijn werk zoals @iMoeder schetst. Maar nu de jongste 3 is merk ik dat mijn ambities ook weer groter worden. Het kan dus zeker wel tijdelijk zijn.