Born2bme Ik dacht: maak die Piet nou gewoon een persoon met roetvegen en dan is het klaar. Maar nee, ze moeten toch weer een zwarte pruik op. Daardoor krijg ik het idee dat er inderdaad een soort compromis moet komen omdat een groep mensen graag dat zwarte wil blijven zien. Eerst was het verhaal dat die gasten zwart waren vanwege de schoorsteen, prima. Laat ze dan ook gewoon rood, blond, bruin en zwart haar hebben. Dit ziet er nog steeds uit als een referentie naar die stereotype. Dan kun je de dekkende verf wel weghalen, maar waarom toch elke keer weer vasthouden aan een oud kenmerk? Dat verbaast mij en dat benoem ik. En het spijt me nogmaals dat dat je ergert en dat ik de nadruk leg op het negatieve, maar daarmee ont-zie ik het niet. Het is niet moeilijk doen om het moeilijk doen, of om mensen dwars te zitten. Ik snap gewoon echt niet waarom de verandering zo ingewikkeld gemaakt wordt (steeds 1 detail aanpakken ipv die hele look). Wat mij betreft waren we het gisteren allemaal al eens met elkaar, ik ben er ook wel klaar mee ๐
We zijn op de goede weg, dat is wel zo. Maar we zijn er nog niet helemaal. Hopelijk volgend jaar idd weer een stapje verder ๐