[verwijderd] in ons geval heb ik helemaal niks te willen en te kiezen qua school, maar ik baal wel van hoe ze hier Sinterklaas vieren hoor. De hele school is momenteel versierd met zwarte Pieten, op ramen geschilderd en in de vorm van poppen, ze kijken elk Sinterklaasjournaal in de klas én Sinterklaas komt met zwarte Pieten bij de klassen op bezoek. Dat geintje duurt niet 1 dag.
Ik snap de overweging van de school ook helemaal niet. Op het Orthopedagogisch dagverblijf waar mijn zoon hiervoor zat, werd er 0,0 aandacht aan gegeven omdat de kinderen die de feestdag enigszins begrijpen al snel gestressed raken van de spanning. En voor de kinderen die het niet snappen zijn het gewoon hele rare (en zelfs enge) figuren.
Morgen betekent niet zoveel voor een kind met een ernstige verstandelijke beperking, laat staan over drie weken. Momenteel zit er dus een kind bij mijn zoon in de klas dat elke dag in een Pietenpak naar school komt (vorige week al!!) en om de haverklap loopt te gillen dat Sinterklaas komt. Die zit er constant middenin, die kan dat niet zomaar uit zijn kop zetten. En zo zit er in elke klas wel 1 of meer. Mijn zoon begint keihard te huilen wanneer er een zwarte Piet op hem af komt, ook die reactie wordt wel meer gegeven. Ik snap echt niet dat de school hiervoor gekozen heeft. Hou die feestdagen toch KLEIN. Heb het er een keer over, maak er een kleurplaat van en dan is het toch ook goed? Niet iedereen viert het, niet iedereen wil het vieren, nergens goed voor om de hele school een maand lang in een thema te hullen.