Ysabella O, ik erger me niet aan het feit dat ze demonstreren ofzo hoor, dat vind ik prima. Ik erger me aan de domheid van de "argumenten" tegen dat hele stikstof-verhaal.
"Ik vertrouw de gegevens van het RIVM niet, want ik ben het er niet mee eens." (😱 Volgens bij bedoelde ze: "...want ik wil het niet horen." Serieus, anti-vaxxers hebben nog betere argumenten tegen het RIVM. 😏)
"De hei waar ik vanochtend langs ben gereden is prachtig paars en het bos is mooi groen en ik rij er elke dag doorheen."
"Ze kijken toch met een gekleurde bril. Ze zijn ambtenaar en hebben er te weinig verstand van, denk ik."
"De meetgegevens van het RIVM kùnnen gewoon niet kloppen, daarvoor ligt de natuur er veel te goed bij."
"Het idee dat wij grote vervuilers zijn klopt niet. We hebben in Nederland juist een van de effiëntste manieren van produceren." (Ja duh, daarom heb je in verhouding ook de meeste uitstoot!)
"Vorig jaar hoorde je nog niks over stikstof en nu gaat iedereen er ineens dood aan." (Omdat de politiek zijn kop in het zand heeft gestoken tot het moment dat dat juridisch niet meer kon; niet omdat de zaken er toen werkelijk anders voorstonden.)
"Ik kan me niet indenken dat de meetgegevens van het RIVM kloppen,anders hadden hier nooit zoveel mensen gestaan."
"Nederland is het enige land op de wereld dat een probleem heeft met stikstof."
"De luchtvaart wordt helemaal niet aangepakt en zij stoten ontzettend veel koolstofdioxide uit." (Eh... helemaal waar, maar een totaal ander probleem. 😏)
"Stikstof zorgt juist voor rijkere grond. Veel planten hebben juist stikstof nódig, dus dat is toch helemaal niet slecht voor de natuur?"
"Boeren produceren eten, dus we hebben juist boeren nodig." (Is nog een van de meest juiste beweringen, want we hebben zéker boeren nodig om voedsel te produceren. Alleen dat zegt niks over hoevéél boeren/productie we nodig hebben en neemt niet weg dat we met zijn allen veel minder vlees moeten gaan produceren en dus ook eten.)
Dit - en meer, maar ik heb niet alles onthouden - heb ik allemaal voorbij horen komen...
Ik zit echt met gekromde tenen over de logica van lik-me-versje en de domheid van mensen.