• [verwijderd]

Yes, het is wel zo ver; er moet opgeruimd worden. Nu ik naar de 1,5 tb ga en het een rommeltje is, moet ik wel weer.
Alleen mijn systeem is niet zo goed.
Hoe organiseer jij jouw bestanden en foto's? En hoe doe je dat dan met de kinderfoto's? Apart zetten of gewoon meenemen in een tijdlijn?

Inspire me please! 📸

• June hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] ik heb 2 hardcopies. 1 ligt bij mijn zwager zodat als er wat met die van ons gebeurd, we nog een back-up hebben.

• Ansji hebben hierop gereageerd.
    • Ansji vindt dit leuk

[verwijderd] wat je ook kan doen is voor de kinderen en eigen cloudopslag met e-mail maken en daar hun foto's op plaatsen.

Ik sorteer per jaar en onderwerp bestanden
      Fotos van een camera die ik per jaar per datum
      Fotos van de telefoon neem ik mee via tijdlijn en groepeer ik af en toe per jaar.

Verder maak ik op mn telefoon vaak mappen van de vakanties enz dus die gaan ook mee naar de cloud.

• [verwijderd]

Oh dank allemaal!
        Ik ben voor de kids ooit een eigen map begonnen, maar ik merk dat dat met twee kids lastig wordt met meer algemenere foto's.
        Ik ga inderdaad maar per jaar en dan per gebeurtenis sorteren, plus per jaar een eigen map per kind en de losse foto's apart.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

En wat een gedoe trouwens met clouds zeg!
        1 TB heb ik niet genoeg aan, dus Onedrive valt af. Tenzij je wilt kutten met meerdere accounts, want dan kun je tot 6tb gaan. Google One staat me tegen ivm privacyschendingen, het gaat wel om kinderfoto's en wat prive foto's. Ze hebben wel de meeste opslagruimte, geloof ik.
        Dan heb je nog Sync, die heb ik de laatste drie jaar gehad. Vrij goedkoop maar heeft een gebruiksvriendelijkheid van niks.
        Dropbox is daarin weer duurder, maar wel enorm gebruiksvriendelijk. Die hebben wel 2 tb.
        Stack van TransIP ook wel eens gehad, maar was ik ook niet kapot van.
        Apple heb ik niet.

Wat gebruiken jullie?

Ik gebruik toch Google 🙈 en ook OneDrive. Google voor fotos. En OneDrive voor documenten en daar staan nog een oude collectie fotos. Ik kut dus wel met meerdere accounts haha. Heb laatst al het oude op 1 account gezet en alles waar ik bij wil makkelijk op een ander account.

• [verwijderd]

Honkeytonk

Hmm dat kan ook natuurlijk.
            Met meerdere accounts bedoelde ik eigenlijk dat je OneDrive family kunt nemen. Dan krijg je 1 tb p.p met max 6 personen. Dan moet je 6 accounts aanmaken om aan de 6tb te komen.

[verwijderd] ja klopt, dat heb ik ook! Maar ik heb het nu zo gesorteerd;

Account 1: oude fotos waar ik nooit echt bij hoef (en als ik er bij wil , dan is wat extra moeite niet erg)
              Account 2: oude documenten en allergaartje van voor 2017
              Account 3: documenten en wat rommel vanaf 2017 gesorteerd op jaar/onderwerp - hiermee ben ik standaard ingelogd op mn telefoon omdat ik bij documenten van dit jaar makkelijk bij moet kunnen.
              Account 4 is van mn man
              Account 5&6 gebruiken we nu nog niet.

En dan google fotos voor mn fotos.