• [verwijderd]

Hi dames,

Ik moet a.s. vrijdag een training geven (aan medestudenten) over een vrij saai onderwerp; overtuigen met cijfers, op het gebied van HRM.
Nu wil ik graag starten met storytelling, maar ik kan echt niets bedenken om het verhaal mee in te leiden. Heeft één van jullie een goed idee?

@[verwijderd] misschien? (Als iemand een goed verhaal kan verzinnen, ben jij het wel! 😉 )

[verwijderd] ik zou het dicht bij jezelf houden.
    Wat heb jij meegemaakt dat je in cijfers kan uitdrukken?
    Werven en uitstroom ? Achterdeur dichthouden? Employee Journey?

[verwijderd] Misschien iets met werkplezier en ziekteverzuim?
    Wat zijn de verhalen achter die cijfers? En hoe kan je die positief beïnvloeden? Welke rol geef je medewerkers hier zelf in?

[verwijderd] storytelling gaat vooral over authenticiteit (ook al haat ik dat woord inmiddels omdat iedereen het gebruikt) en cijfers een gezicht geven. Van droge data naar 'echte mensen' (brr). Je moet dus denk ik op zoek gaan naar het verhaal achter de cijfers. Maar is er een verhaal?

Beginnen met een persoonlijke ervaring zal zeker werken, maar als je dat bij elke slide/nieuw onderwerp zou doen wordt het al gauw een truc.

Als dit niet lukt of te gekunsteld voelt, merk je dat snel genoeg en dan zou ik vooral bij het onderwerp blijven maar het gewoon heel gepassioneerd en met schwung brengen. Dat werkt ook.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Bedankt allemaal!!
    Uiteindelijk heb ik een grappig plaatje als opening gebruikt.Ik hoop dat het morgen goed gaat vallen. Ik kon geen enkel verhaal verzinnen wat en authentiek was en relatie tot het onderwerp had.