Ik zal het hier opnieuw plaatsen.
Het ongeluk in Oss heeft heel veel indruk gemaakt.
Maar daarnaast ook de verdwijning van het 15 jarige meisje Willeke Dost. 27 jaar geleden is ze verdwenen en nooit meer terug gevonden. Achteraf gezien heeft de politie heel veel fouten gemaakt, maar de technieken waren destijds ook heel anders natuurlijk.
De zaak is bij SBS 6 nog in het programma team vermissingen geweest, maar de helft van wat ze lieten zien klopte niet en is gebaseerd op helemaal niks. Compleet verzonnen.
De (lijk) honden van Signi zijn in het weiland achter de woning van haar pleegouders aangeslagen (3 honden, afhankelijk van elkaar op dezelfde plek) en er zijn radarbeelden gemaakt waar een verstoring te zien was. De politie deed hier echter niks mee. Paar weken terug hebben twee initiatiefnemers een datum geprikt om zelf te gaan graven en toen moest de politie wel actie ondernemen. Uiteindelijk gaf de politie toe dat het meer een actie voor het publiek is geweest in plaats van een gerichte zoekactie. Inmiddels zijn er nieuwe radarbeelden gemaakt en zijn er opnieuw honden op los gelaten en wederom zijn ze aangeslagen (politie heeft op de verkeerde plaats gegraven, tijdens een interview is dat aangegeven door de initiatiefnemers, maar hebben nooit een antwoord gekregen).
Nu zijn ze opnieuw in overleg met de politie en ik ben heel benieuwd wat eruit komt.
Mijn vader kent beide initiatiefnemers en de tante van Willeke en is het te gek voor woorden hoe er met de zaak is ingesprongen.
Heel verhaal (sorry), maar het is zo belangrijk dat dit meisje gevonden wordt. Ze verdient een waardige laatste rustplaats na 27 jaar vermissing.