• [verwijderd]

Hi allemaal,

Vanwege een druk schema en toch gezond willen eten, denk ik aan mealpreppen.

Het gaat dan voornamelijk om de broodtrommels van mijzelf en zoon. Maar ook eventueel al wat avondeten.

Hie doen jullie dat met ontbijt en lunchen (broodtrommel).

Qua lunch kun je natuurlijk als je brood hebt gehaald alles beleggen en dan in de vriezer stoppen. In de ochtend haal je het eruit stop het in je broodtrommel en tegen lunchtijd is het allang ontdooid.
Evt in de avond vast tafel zoveel mogelijk dekken zodat je in de ochtend zo aan kan schuiven

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Elsie89
    Waarmee beleg je je brood wat je invriest dan en welk beleg doet het niet goed in de vriezer?

[verwijderd] ik vries het in met vleeswaren of bijv pindakaas, chocopasta etc. Kaas weet ik niet, maar dat lijkt mij niet lekker. Hagelslag en schuddebuikjes lijkt mij gewoon onhandig.

Brood lijkt mij persoonlijk daar niet handig voor. Dan zou ik zelf kiezen om het savonds alvast te smeren en in de koelkast te bewaren. Scheelt ook tijd in de ochtend. Genoeg in huis hebben is ook key merken wij, dat je niet misgrijpt in de ochtend.
        Mijn rooster is nu natuurlijk ook 🤯 ga elke dag om 7.20 van huis en kom om 18.00 thuis. Wij hebben een hele grote vriezer en daar liggen broden in en maaltijden voor elke avond. Door de weeks kook ik dus niet.
        Op maandag eten we van zondag (kook ik dubbel). Dinsdag woensdag donderdag haal ik uit de vriezer en op vrijdag doen we iets simpels. Soepje of tosti of frietjes oid.
        Ik merk dat ik het meeste tijd kan besparen op het avondeten. Koken doe ik dan op een zondag gewoon even 2/3 maaltijden maken zoals nasi en macaroni en een pastasaus dan en dan in zo hoeveelheid dat ik het voor 2 avonden per maaltijd kan invriezen. Kost me 2 uur werk en dan heb ik voor 6 dagen eten klaar liggen.

Mijn vriendin had laatst in de broodtrommel van zoon een mini glazen jampotje gevuld met hagelslag.
          Was omdat het anders zo klef wordt, maar het scheelt ook werk in de ochtend.

Hooyo-shimbir wat een goed systeem. Helaas is onze vriezer te klein om zoveel maaltijden te preppen..