Hooyo-shimbir geen idee. Dat is nog een reden waarom ik stadsverwarming vreselijk vind, maar daar zal jij met een koophuis geen last van hebben. Bij ons zijn er zo veel rechtzaken geweest vanwege de hoge jaarafrekeningen dat de woningbouw heeft ingegrepen en deze voortaan bij de huur inbegrepen zit. Ik heb dus totaal geen overzicht van mijn verbruik, met uitzondering van de jaarafrekening dus. Maar ik heb even geen idee waar die is, dus kan het niet nakijken voor je 🙈
Dat speelt dus ook een rol in de massale overstap naar elektrische kachels, want ondanks dat stroom ook duur is hebben we daar wel inzicht in ons verbruik, kunnen we zelf het maandbedrag tussentijds aanpassen en komen we niet in juni voor een verrassing te staan.. Bij stadsverwarming hebben we die opties allemaal niet, dat is gewoon Russisch roulette.
Maar dat zal bij jou wel anders zijn natuurlijk.
Qua isolatie zit ik wel goed, is een paar maanden geleden nog gecontroleerd en ook overal dubbel glas. En ik heb natuurlijk ook boven-en onderburen, stiekem pak ik best wel wat warmte mee van de verwarmingsbuizen van de andere woonlagen. Dat is vaak wel voldoende om de verwarming zelfs uit te kunnen laten.
Edit: eindafrekening gevonden, er wordt helemaal niet gesproken over GJ 🤔
Alleen een vermelding van het aantal GJ van de gehele flat, met een eindafrekening van 193.822 euro. Dat was gelukkig niet mijn rekening 🤣
Snap er niet veel van, misschien dat jij er wijs uit wordt. Dit ging over 2021 jan-dec:
Verwarming: 1.726,000 eenheden (is dat de gj?)
Warmwater: 35.000 m3
En dan nog vaste kosten, vastrecht (?) afleversets (?) servicekosten, administratie kosten.