Wij hebben al een heuse verzameling spellen. Mijn oudste is bijna jarig en wil wederom een spel maar ik weet even niets. Welke bordspellen zijn bij jullie (hij wordt 8) populair?
Leuke bordspellen
Kolonisten van Catan
Monopoly
Rummikub
Hiervan heb je allemaal junior versies
Pokémon Monopoly
Pokémon uno
Ticket to ride
Carcassonne
Keer op keer
De betoverde toren (heel populair momenteel).
Zal thuis straks nog ff kijken tussen de veeeel te veel spellen
Als het een spelletjesfanaat is zou ik met 8 niet meer voor junior versies gaan. Wij spelen nu veel Dominion (middelste van 8,5 en ik), duurt maar half uurtje en kan met z'n tweeën maar ook met meer. Geen klassiek bord-bordspel maar je hebt wel een halve vierkante meter aan tafel nodig om alles neer te leggen.
Honkeytonk Keer op keer
Daar zijn we ook fan van, net als andere dobbel spelletjes zoals Clever.
La cucaracha
Het Keezenspel (vind mijn 8 jarige leuk om met m’n ouders te doen)
Dammen/schaken
Zeeslag
Beverbende
Uno
Regenwormen
Jessie80 ja dominion is ook erg leuk!
Zou zeker geen junior varianten meer halen, die speelt onze kleuter al niet meer. De junior versies zijn echt gericht op beginnend spelen, mijn 2 jarige wil nog wel eens een junior variant spelen. Als het spel echt te complex is , dan haal je er een paar complexe regels uit in het begin, maar verder leren ze het snel begrijpen.
Patchwork is ook leuk, 7 wonders , pandemic (is wel een co-op, samen tactisch denken kan dan nog wel wat complexer zijn, ligt aan je kind).
Sushi go
Rhino hero
Takenoko
Zombie kids
Je moet eigenlijk bordspellen maar eens opzoeken op boardgamegeek. Bv zombie kids staat op de doos 7+ maar is vanaf een jaar of 4 a 5 echt al super goed te spelen.
Patchwork staat 8+ naar is denk ik vanaf 5-6 jaar goed te spelen.
Zeker als je kind bordspellen echt leuk vind, dan zijn die leeftijd aanduidingen echt veeeeeeel te oud.
Honkeytonk is ticket ticket rode leuk?
Hopsatee ticket to ride vinden wij heel erg leuk. Is ook een relatief makkelijk bordspel, weinig regels, duidelijk en iedereen denkt altijd dat hij/zij de slechtste kaarten heeft. (je hebt altijd "slechte" kaarten, zo is het spel bedacht ).
[verwijderd]
Niet zo zeer bord- maar kaartspellen die echt geweldig zijn: Exploding kittens en Throw Throw Burrito.
Zijn beiden ook in het Nederlands verkrijgbaar, niet heel ingewikkeld, vooral heel veel humor.
Als je echt een bordspel zoekt is bij mijn kinderen Dixit al jaren favoriet.
Zelf vind ik Kwakzalvers van Kakelenburg leuk.
Qwixx wordt hier ook vaak gepakt.
En boeropoly
Beverbende
Carcasonne
Catan
Boonanza
Koehandel
- Bijgewerkt
Vulpen we hebben nu wie is het, zeeslag, keezenspel, Bunny hop, wie heeft het gedaan, monopolie, levensweg, twister, krokodil met kiespijn, regenwormen,Beverbende, uno, mikado, pesten (favoriet) jokeren, kolonisten van katan, poepiekor, toren van Pisa, verschillende mind games, dammen, schaken. En nog meer.
Ze vinden hier keezenspel heel leuk en dammen en monopolie en pesten.
Ik denk dat ik een bordspel wil die leuk en anders is en niet te lang.
Hopsatee als.je echt wat anders wilt zou ik voor Dominion gaan, of pandemic, dat zijn echt andere type bordspellen. Pandemic moet hij wel wat ervaren bordspellen speler zijn, kunnen samen werken en wat tactisch inzicht.
Maar ik zou ook kijken naar iets wat jij zelf leuk vind / aanspreekt of je man, want hij moet het toch met iemand spelen