Ik lees iets heel anders eigenlijk. Ik lees het meer als dat er van een adhd-er hetzelfde verwacht wordt als van een neurotypisch kind. Ze hebben immers extra hulp, begeleiding en zo, dan moet het toch lukken. Met al die hulp en trucjes moeten ze hun potentieel, wat de leraar, ouder ziet, wel kunnen bereiken. Dat lukt natuurlijk niet, en dan zijn ze lui, geen motivatie ed. Dit gebeurd dan jaar na jaar op school waardoor de kinderen gaan geloven dat ze niks kunnen en krijg je depressieve volwassenen. Allemaal door de zin, je hebt zoveel potentie. Hoog iq, maar geen 10 kunnen halen op een toets, je bent lui. Muziekaal/sport talent, niet op tijd kunnen komen, je bent niet gemotiveerd.
Pimpelmeesje Dit klinkt meer als; je hebt een beperking dus geef maar op.
Ik denk niet dat hij dit zegt, ik denk dat hij zegt dat de adhd-er met hulp en begeleiding niet aan dezelfde standaart gehouden kan worden als een neurotypisch kind. Dat adhd de reden is waarom je die 10 niet haalde, dat je steeds te laat kwam. Niet omdat je lui of ongemotiveerd was, maar dat het door de adhd gewoon niet lukte.
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uit kunnen leggen, ik vind het soms moelijk om het op te schrijven zoals ik het bedoel. Ik hoop wel dat school straks niet van kleine meid gaat verwachten dat ze hetzelfde kan als neurotypische kinderen.