Zonnebloem Wij willen van het gas af en hebben op dit moment luchtverwarming. Welke optie we ook kiezen het gaat ons vreselijk veel geld kosten, maar nu de brutale vraag aan jullie: hoeveel waren jullie kwijt aan het aanleggen van een vloerverwarming systeem? hoe groot is jullie huis? Als we onze luchtverwarming om willen laten zetten naar elektrisch zijn we -denken we- ongeveer 20k en misschien wel meer kwijt. Zou vloerverwarming dan geen goedkopere oplossing zijn? Ik weet dat ik offertes moet gaan aanvragen maar ik ben echt te ongeduldig. 🙈
Deliana Om en nabij de 55m2 en was bijna 3000,- euro kwijt in totaal. Dit is incl. verwijderen radiatoren, verleggen leidingen tbv regelunit, alle aansluitingen, etc. Alleen de vloerverwarming was 1700,- (regelunit + frezen)
Cactusje Deliana Oh dat valt me nog wel mee eigenlijk. Man gaat het later dit jaar zelf doen, de tegels liggen er al. Geen idee wat hij verwacht kwijt te zijn, maar we moeten dan toch ook wel echt een nieuwe cv ketel. Die we nu hebben is al erg oud en kan dat niet aan om ook de woonkamer via vloerverwarming te verwarmen.
Zonnebloem Deliana dankjewel! Het is ‘goedkoper’ dan dat ik dacht. Al vind ik dit ook veel geld. Je gaat mijn man heel verdrietig maken want hij wilt helemaal niet de vloer op de eerste etage eruit hebben. 🤣 (zit er pas 3,5 jaar in😬)
Deliana Cactusje oh wow... zelf doen. Hoop dat hij dan voor het frezen wel een apparaat huurt mét stofzuiger. Geeft alsnog enorm veel stof 🙈
Deliana Zonnebloem dankjewel! Het is ‘goedkoper’ dan dat ik dacht. Al vind ik dit ook veel geld. Ja, ik vond het ook wel meevallen! Ik wilde eigenlijk alle radiatoren vervangen omdat ik dus ook dacht dat het enorm duur zou zijn. Uiteindelijk zou het elkaar qua kosten niet veel ontlopen, dus toen voor vloerverwarming gekozen. Weet je zeker dat je een nieuwe ketel nodig hebt? Vloerverwarming is lager in temperatuur verwarming als de CV ketel.
Cactusje Deliana Hij gaat het volgens mij niet frezen of uithakken. De vloer in de keuken ligt wat hoger dus het zou gewoon op de bestaande vloer kunnen. Hij zou de slangen dan direct aan de vloer vast moeten zetten of van die noppentegels moeten leggen.
Meca Je hebt ook van die matjes met elektrische vloerverwarming. Dan hoef je niks te frezen en heb je ook geen water nodig. Of je hebt ook infrarood panelen als verwarming die je aan je muur of plafond kan hangen.