Oké, mijn kinderen willen een yes-day. Nu ben ik de beroerste niet en wil hier in iedergeval wel over nadenken. Ik ben opzoek naar ervaringen van andere ouders. Hoe heb je het ervaren, welke basisregels heb je ingevoerd, wat was het budget, nooit meer of zeker weer?

Wij dachten aan deze regels:
Vast budget per kind
Geen dingen vragen die in de toekomst er ook nog zijn, zoals huisdieren
Geen gevaarlijke of verboden dingen
Niet verder dan 50 km van huis
Niet moedwillig dingen kapot maken

Zien we iets over het hoofd?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
  • Meca vindt dit leuk

Tullip schoonmaken/opruimen hoort er ook bij, net als normaal.

Toch6
      Top tip!
      Heb jij het weleens gedaan?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Tullip nog niet maar willen ze wel graag een keer. Juist gisteren erover gehad 😄

Minimum begintijd + maximum eindtijd wilde ik trouwens ook nog.

Oudste wilde een tijdje geleden de challenge doen dat hij 24 uur de baas mocht zijn, we hadden geen regels opgesteld🙈.
        Hij is echt heel braaf, dus hij heeft de volgende dingen bepaald. Het avondeten, een extra keer een snoepje, in welk bed hij ging slapen en hij heeft zijn broertje een keer op de gang gezet, want hij luisterde niet. Hij vond het een hele leuke dag 😁.

Hij is overigens 5 jaar. Bij oudere kinderen zijn een aantal basisregels idd handig.

Manque
          Inderdaad door de film Yes-day. En onze oudste pleegdochter had via via iemand erover gehoord.

1986Lynn
          Wat lief!
          Ja die van ons begonnen ook vrij onschuldig over ontbijten met chocoladetaart en cola 🤢
          Maar na even nadenken ging het al snel richting in 1 dag zoveel mogelijk pretparken bezoeken (vandaar budget regel), in alle provincies taart eten en net als in de film, met raampjes open door de wasstraat (geen dingen moedwillig kapot maken regel)

Wij hebben het in coronatijd 1 keer gedaan. Maar om 14 uur zaten ze nog steeds vastgeplakt achter de iPad en toen heb ik de dag beëindigd 😂

Maar ze mopperen hier wel eens dat we nooooit doen wat zij willen. Dus ze mogen rond hun verjaardag allebei iets kiezen wat ze echt graag willen doen, ben benieuwd waar ze mee gaan komen! Dan is het wel gewoon 1 uitje.

Hier vraagt ze er ook weleens om, heeft dat op Youtube vlogs gezien. Ik ga er mooi niet aan beginnen, kan ik de hele dag rollenspellen gaan spelen met dr. 😆🤭🙈

Tullip

Ja heel goed om daar dan bovenop te zitten en ze binnen grenzen zelf te laten bepalen.

Geen idee hoe ze er hier bij komen. Maar besloten dat we het misschien in de zomervakantie gaan doen. Ik gok op een vaardag, dan vallen er al veel mogelijkheden af 🤣 ontbijt met taart en cola overleven ze ook wel 😉

• [verwijderd]

Rosemary Wij hebben het in coronatijd 1 keer gedaan. Maar om 14 uur zaten ze nog steeds vastgeplakt achter de iPad en toen heb ik de dag beëindigd 😂

Zo zou het bij ons ook zijn! Gamen en frikandelbroodjes eten.
              Met andere woorden, een gemiddelde zondag dus 🙈😅

Manque

Het komt ook voor in veel vlogs enzo. Mijn dochter wil tegenwoordig ook allemaal challenges met me doen en snapt nog niet helemaal dat de ouders uit de vlogs daar tijd voor hebben vanwege het financieel uitbuiten van hun kinderen/gezin via social media/YouTube en dat ik een gewone baan heb, wat tijd kost. Tot zover mijn frustratie. 😬

Jules
                Mijn kinderen zijn nog niet in de vlog-sferen (behalve als het gaat over minecraft). Over wat voor challenges gaat het dan?

We hebben hier pas nog zo een dag gehad.
                Maar onze zoon is 4, dus die konden we op sommige momenten nog redelijk sturen.
                We hadden met het eten al rekening gehouden dat hij voor friet zou kiezen en at hij wat meer snoep. Maar de dagen ervoor hadden we wat gezonder gegeten, zonder dat hij het door had. 🤣

een maand later