Ik twijfel soms ernstig aan mijn verstand 🫣. Ik vanochtend op de fiets naar de carpoolplek. Ik heb een vast slot, waar je ook een hangslot in kan stoppen. Goed, sleutel eruit, hangslot eruit en om het rek binden. Oh wacht dan moet de sleutel er eerst weer in. Sleutel paste niet meer?!? Paar minuten prutsen en oh oeps ‘sleutel moet in het sleutelgat en niet in het gat waar het hangslot in moet’. Haha wat stom…
Sleutel in het juiste gat, maar toen wilde de sleutel er niet meer uit 😖. Prutsen en prutsen. Lukte gewoon echt niet. Nope is kapot. Daar tegenover is een boerderij, waarbij ik de mensen vaag ken. Ik vraag wel of ik mijn fiets daar even mag parkeren. Inmiddels was ik al een kwartier verder.
Geen probleem. Hij bood ook aan om even naar mijn slot te kijken. Wat is het probleem, vraag hij? Zus en zo. Hij doet mijn fiets op slot en haalt de sleutel in één keer eruit. Nou wat gek, hij doet het weer! Heel erg bedankt met wat je ook gedaan hebt.
Ik durfde dus niet op te biechten dat ik spontaan vergeten was dat je dat hendeltje aan de zijkant van je fietsslot omlaag moet drukken zodat je fiets ook echt op slot staat. Anders wil je sleutel er inderdaad niet uit 😬.