Wij willen in de zomer weer eens op vliegvakantie (sorry vliegschaamte heb ik nog niet)

We zaten te denken aan een Canarisch eiland. Maar ben er nog nooit geweest dus ik roep hier even om hulp.
Welk eiland moeten we heen, waar ongeveer moeten we bivakkeren en wat is er zo leuk aan het eiland.

Wij houden van wandelen/ hiken en natuur. Gaan graag de bergen in om naar mooie plekjes te lopen. Maar ik wil het afwisselen met een leuke baai, ekker strand en een dagje zwembad. In de avond zou ik het liefst in de buurt bij een leuk restaurantje willen eten. geen toerist traps.

Wat raden jullie aan?

Ik ben 20 jaar geleden met een vriendin in januari naar Lanzarote geweest. Mooi eiland met de vulkanische gebieden en grotten. Ook hebben we toen een dag de veerboot naar een ander eiland genomen en daar mountainbikes gehuurd. En verder lekker paar dagen strand en 's avonds gezellig een kroegje in. Temperatuur was in januari aangenaam, geen flauw idee hoe het er in de zomer is.

Jessie80 Hier ben ik ook lang geleden geweest. Dat was een leuke vakantie. Wij hebben een auto gehuurd en reden telkens in de middag ergens heen. Er zijn best veel mooie plekjes. Langer dan een week zou ik overigens niet doen. Het eiland is niet zo groot. En dan heb je al heel veel gezien.

ik heb nu bedacht dat ik wil eilandhoppen ๐Ÿ™‚

Ik wil van Tenerife naar la Gomera naar la Palma.
    van strand/ steden naar hiken naar vulkanen en steden.

June dat klinkt wel heel gaaf! Goed plan en ik ga mee als verstekeling ๐Ÿ˜œ.

June Heel leuk plan! Hoe lang wil je daar over doen?

• June hebben hierop gereageerd.

Bloem Ik denk 2,5 week.
        5/6 dagen Tenerife incl vliegdag.
        Dan 5/6 dagen la gomera
        En nog 5/6 dagen la palma. Incl terugreis.
        Moet nog even uitzoeken wat we graag willen zien en doen.

• [verwijderd]

June klinkt leuk ๐Ÿคฉ ik heb gisteren toevallig ook zitten kijken naar vliegreizen. Wij twijfelen nog tussen Griekenland/Spanje/Portugal of toch nog gewoon zf dit jaar.

June super leuk! Alle eilanden hebben inderdaad wel wat je zoekt. Verder ligt het er een beetje aan waarvan je houdt, plaatsen als Playa de las Americas in Tenerife zou ik persoonlijk overslaan omdat het erg toeristisch is.

Bedoeling om een auto te huren? Je kan je ook prima met de veerpont tussen de eilanden verplaatsen.