Zoals de titel al zegt. Onze middelste is een enorme zoetekauw. Ze kan nooit genoeg hebben van snoep, koekjes, chocolade... we zijn hier niet overdreven streng in, 1 x per dag mogen ze iets zoets naar keuze, brood is ook gezond beleg en 1 x zoet beleg, maar ze blijft achter onze rug snoepen.
We hebben de la met koekjes niet op slot (met 3 meiden van 9, 7 en 4 dacht ik niet meer dat dat nodig was, onze jongste blijft er namelijk gewoon vanaf), en als ze thuis zijn 'zwerft' ze regelmatig door de keuken, rond die la. Als ik dan even niet kijk, is de la al open en graait ze erin. Als ik haar betrap lacht ze wat en doet ze de la dicht, tot ik me weer omdraai. Als ik haar confronteer met haar gedrag gaat ze fel in de ontkenning, ze liegt er dus over (behalve als ik haar op heterdaad betrap) en wordt dan boos en gaat huilen. Ik denk dat ze zich er ook voor schaamt, of ze schaamt zich pas als ik weet dat ze liegt...
Laatst dacht ik: wat zit ze toch lief op de studie/speelkamer te knutselen. Bleek dat ze daar inderdaad tekent en knutselt, maar ze had ook een geheim voorraadje aangelegd van Sinterklaas-snoep 🤯 de papiertjes lagen op de grond, ze is nog niet zo gehaaid die ook vakkundig te verstoppen... maar wat moeten we hier nu mee? Ik heb al gezegd dat ik liegen nog erger vind dan het snoepen zelf, dat als ik ernaar vraag, ze het gewoon moet vertellen, maar ze heeft hier dus zo'n moeite mee... ik weet het even niet meer. Nu is het snoep, als ze ouder wordt is het niet meer zo onschuldig...