Het lukt me niet om op iedereen apart te reageren dus probeer het even zo te doen. Hopelijk beantwoord ik daarmee al jullie vragen.
Als eerst jullie berichten doen mij ontzettend goed!! Wordt er heel emotioneel van. Heel erg lief! Iedereen bedankt!!β€β€β€
Ik heb al veel gehad. De therapiesessies bij psycholoog, met daarbij medicatie en EMDR, loop dus ook bij psychiater. Wat al heel goed heeft geholpen. Ik ben gestopt met medicatie omdat ik het voor mijn gevoel niet nodig had. Ik liep alleen nog tegen de hartoverslagen aan. Ik hoopte dat ze van de medicatie kwamen, dus wilde ook stoppen om te kijken of daarmee de overslagen ook zouden stoppen.
Kan concluderen dat het dus helaas niet zo is. Ik schaam mij niet voor medicatie, daar ga ik ook weer mee starten. Heb vanaf moment dat ik stopte gezegd, mocht ik een terugval krijgen dan begin ik meteen weer.
Ik ben vooral erg teleurgesteld en bang. Teleurgesteld dat al het harde werk toch niet helemaal doet wat het moet doen. En daardoor heb ik angst dat ik er nooit meer vanaf kom. Ook omdat ik nu schematherapie volg en dit is zeg maar het laatste wat ze kunnen aanbieden aan therapie gericht op angststoornis. Dat beangstigt me. Het beangstigt mij ook dat ik toch rare enge gedachten krijg (je weet wel welke).
Ben vooral uitgeput. Ik leef al jaren in een overlevingsstand. En dat vergt ook heel veel van mijn lijf.
Ik weet dat die overslagen onschuldig zijn, maar ik krijg dat niet in m'n hoofd. Heel ellendig!!! En doordat ik er de hele dag op focus blijf ik ze dus voelen. Maar dit ging de laatste weken aardig goed. Als ik er 1 voelde gaf ik het niet veel aandacht en werd er niet angstig van.
Maar zoals die van gister had ik nooit gevoeld. Het bleef heel lang aanhoudende, meerdere achterelkaar. Het gevoel is zo naar. Ik beal echt liever 40xπ«. Maar ik moet zeggen dat ik mij de afgelopen dagen heel druk heb gemaakt. Betreft corona/zwarte piet, nieuws en discussies. Ik kan niet goed met emoties omgaan dus ga mij heel erg druk maken. En dan ga ik ook nog naar het nieuwe nr van Adele luisteren. Echt mixed gevoelens ten top! Dus eigenlijk zijn die overslagen een logische reactie.
Maar ik geef niet op want niet voor niets zo ver gekomen. Ik moet fysio krijgen voor mijn ademhaling en start weer met medicatie. Ook zou ik onder begeleiding willen bewegen om met iemand erbij te wennen aan de lichamelijke sensaties wat ik daarbij voel. Hopelijk gaat dit wat doen. Oja en ik moet echt een paar dagen even weg uit mijn omgeving zonder partner en kinderen, dat wil ik echt graag.
Nogmaals iedereen bedankt voor het lezen en de lieve woorden!!β€β€β€