Hai allemaal.
Ik voel me een beetje machteloos.. ik heb namelijk drie meiden van bijna 9,6 en 4jaar. Met allemaal hun eigen lieve maar ook pittige karakter. Tussen de middag eten ze thuis (helaas geen continueschool) oudste dochter komt zelfstandig al naar huis. De jongste 2 haal ik zelf. Op mijn werkdagen lunchen ze op school, 2 dagen in de week blijven zo over.
De andere dagen dat ze thuis eten is het niet gezellig. Ik heb de regel, jassen op de kapstok en handen wassen. Ze rennen het huis in en hoe duidelijk ik het ook zeg, het lijkt wel alsof ze helemaal moeten ontladen! Moet het eerst dus 4x duidelijk zeggen (en vaak zeg ik het al bij de voordeur) dan aan tafel tijdens het eten is het alleen maar klieren. Echt zinnen als, ze kijkt naar mij! Of ze heeft meer hagelslag dan mij! Na het eten maken ze ruzie,. Ga zo maar door. Ik vind het lunchen zo echt een opgave en kan er niet van genieten. Niet dat dat perse moet, maar toch. Wil het heel graag gewoon gezellig houden en weet me even geen raad. Herkenbaar? Iemand tips?
Liefs roos! 💋