Al een tijdje vraag ik me af hoe dat bij anderen gaat. Als er iets uitgekozen moet worden (iets in huis, naam voor kind oid) dat jullie het dan meestal met elkaar eens zijn, er een compromis moet komen of dat één van twee de zin krijgt?

Nimue Onze smaken liggen wel dicht bijelkaar. En zo niet dan krijg ik wel mn zin😝.

Mijn zin krijgen is niet het goede woord, ik ben gewoon wat tactischer en plant vaak een klein zaadje waar mijn man dan even tijd voor nodig heeft om over na te denken. Uiteindelijk doen we dan vaak wat ik voorstelde mede omdat wij vaak wel het zelfde over dit soort dingen denken.
    Mijn man heeft veto recht als het gaat om de auto. πŸ™ƒ Met als enige eis van mijn kant dat het een ruime auto moet zijn. πŸ€ͺ

Grotere dingen bepalen we samen, maar de planten heb ik bijvoorbeeld uitgekozen, inclusief de potten. Maar bijvoorbeeld de klok die hebben we samen gekozen, net als de bank en de kleur op de muur.
      Het is wel zo dat ik al een eerste selectie maak, dus veel dingen komen al niet op de keuzelijst.

Met veel liggen onze smaken wel bij elkaar. Al krijg ik ook vaak mn zin omdat het man minder interesseert πŸ˜‰ als ik blij ben en hij ermee kan leven js het vaak goed

Mijn man is flink wat conservatiever in zijn smaak dan ik ben.
      Nou is het zo dat hij graag ook een mening heeft en dat heeft ertoe geleid dat we een compromis interieur hebben.
      Ik heb mijn stoere leren stoelen. Hij heeft wat landelijk ogende lampenkappen.

Ik plant nu wat zaadjes voor als we over een paar jaar weer gaan vernieuwen. Want we moeten echt een nieuw bank en tv meubel. Maar ik wacht even tot de kinderen wat ouder zijn.

We hebben redelijk dezelfde smaak. Ik ben wel meer van kleur. Maar meestal komen we er vrij makkelijk samen uit.

• [verwijderd]

Ik woon natuurlijk niet samen, dus in principe overleg ik niet, maar vriend is vaak wel degene die me stimuleert. Bijvoorbeeld met de roze bank, ik wilde oorspronkelijk eigenlijk al een roze maar durfde het niet aan en ben gaan kijken naar blauw of beige, uiteindelijk is hij degene geweest die me aangemoedigd heeft om toch voor roze te kiezen.
      Zo zijn er wel meer dingen in huis dat hij een idee heeft aangedragen en ik vervolgens heb uitgewerkt. Ik ben toch meer geneigd om het op safe te willen spelen, maar hij stimuleert me om wat meer risico's te nemen. We vullen elkaar daarin gewoon goed aan.
      Je zou het echt niet zeggen, zeker omdat we niet samen wonen en ik alle uiteindelijke beslissingen zelf neem, maar er zit veel meer invloed van vriend in mijn huis dan je zou denken.

Wat fijn dat iedereen relatief op een lijn ligt met partner. Hier is dat dus echt niet zo, eerder tegenovergesteld. Dus dat is wel een uitdaging af en toe. Ik ben veel meer met bijvoorbeeld het interieur of namen bezig dan zij een weet precies wat ik wil, mijn vriendin die bedenkt op het moment zelf wat ze wilt en kijkt dan vooral naar wat praktisch is (zo'n uitlek-rek voor afwas aan de muur, kapstok in de woonkamer, grote kledingkast in de eetkamer) daar krijgt ze dan niet haar zin in want ik vind praktisch dan weer niet altijd prioriteit ten opzichte van wat ik mooi vind. Daarnaast heeft ze dezelfde smaak als mijn oma, zo'n interieur voel ik me nog te jong voor...Dus wel vaak discussies over gehad. Al is het huis nu wel grotendeels mijn smaak en qua namen zijn het compromis namen op de naam van de pup naπŸ™ƒ

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Het verschilt een beetje.
        Toevallig hebben we van de week naar kleuren zitten kijken voor de nieuwe keuken en ik was wel verbaasd/opgelucht dat we redelijk hetzelfde hadden bedacht.
        Dingen als planten interesseren hem niks, dus die mag ik kiezen.

Ysabella Nou dit. En mijn man heeft geen interesse in het huis qua inrichting. Dus meestal zeg ik dan: ik vind dit mooi jij? Bij grote meubels heeft hij wel een mening maar accessoires etc vindt hij allemaal prima. Net als de kinderkamers en wat ze dragen: hij wil er niet eens over nadenken. Vakanties zegt hij vaak kies maar en dus zeg ik dan zullen we dit of dat of dit doen en dan stuur ik opties en dan kiest hij. Uiteraard dingen als ons huis, namen kinderen, auto of verbouwing doen we samen. Het is niet dat ik met naam of auto of huis doorslaggevend was. Wat dat betreft hebben we gelukkig ook wel dezelfde smaak.

Wij hebben best wel een verschillende smaak. Het komt ook wel overeen, maar hoe we het voor ons zien verschilt dan. Man wil bijv al jaren zwart en wit in huis. Ik vind dat ook wel mooi, alleen zoals hij dat voor zich ziet dan weer niet. Pas met de nieuwe keuken waren we het er dan weer wel over eens dat het zwarte kastjes moesten worden met een wit blad. In de keukenzaak had hij wel aan wat hij mooi vond, maar liet het uiteindelijk aan mij om de definitieve keuze te maken, wel/ geen werkje erin, welk blad ik het mooist erbij vond. Ik denk dat man ook wel wat meer water bij de wijn doet dan ik, want ik ben immers het meeste thuis en moet er de hele dag tegenaan kijken.

@Nimue ik hou zelf best wel van praktisch, maar een kledingkast in de keuken en een kapstok in de woonkamer klinkt voor mij niet als praktisch.

• Nimue hebben hierop gereageerd.
          • Nimue vindt dit leuk

Nimue grote kledingkast in de eetkamer

Hoe is dit praktisch? πŸ˜…

Wij hebben qua interieur wel redelijk dezelfde smaak, dus dat is handig. Met kleren voor de kinderen en zo is het vaak dat mijn vrouw het uitzoekwerk doet en mij opties voorlegt, want ik word kriegel van al dat uitzoeken, ik wil gewoon meteen vinden wat ik zoek. Dus heel fijn als zij dat doet πŸ™ƒ

• Nimue hebben hierop gereageerd.
            • Nimue vindt dit leuk

Hopsatee vakantie mag ik niet boeken, alleen inpakken πŸ˜† weet meestal ook pas na boeken waar we heen gaan.

Qua namen stuur ik door, hij ja of nee. Uit de ja kies ik dan uiteindelijk. Aangezien hij geen suggesties geeft mag hij niet zeuren daarna 🀣 alleen bij L bleef hij volhouden dat het L moest zijn (gelukkig, stomme hormonen)

Cactusje ik hou zelf best wel van praktisch, maar een kledingkast in de keuken en een kapstok in de woonkamer klinkt voor mij niet als praktisch.

Vulpen Hoe is dit praktisch? πŸ˜…

Haha nouja de kledingkast wil ze dan niet gebruiken voor kleding maar gewoon voor keukenrommel en nog meer voedselvoorraad enzo. Tja ze is opgegroeid in the middel of nowhere en benzine was duur dus met de auto naar de stad gebeurde vrijwel niet en fietsen in Polen is levensgevaarlijk dus dat gebeurde ook niet. Dus ze wil zo veel mogelijk alles in huis hebben voor het geval je het ooit nodig hebt. Ik heb het liefst zo min mogelijk spullen en alles.
              En de kapstok in de woonkamer voor truien enzo...
              Valt allebei wat voor te zeggen maar mijn motto is dat als we het niet echt nodig hebben dat we het dus ook niet hoeven te hebben. Dat werkt steeds beter voor haar πŸ™‚

Wij hebben allebei geen smaak, dus dat sluit wel op elkaar aan πŸ˜› Maar over het algemeen als er iets uitgekozen moet worden boeit het mijn vriend helemaal niks, dan mag ik kiezen of ik kies een paar opties en dan zeg ik welke hij daarvan wil ofzo.

Ik moet dingen altijd even in de week leggen, maar mijn man heeft minder een idee bij inrichting dan ik. Dus die vind het vaak na even nadenken wel goed wat ik voorstel πŸ˜‚

Ik woon ook niet samen maar toch heb ik wel de laatste tijd de dingen die ik in mijn huis veranderd heb, met vriend besproken. Wij blijken erg dezelfde smaak te hebben. Zijn inrichting van zijn eigen flat lijkt ook wel wat op mijn huis. Ik denk dus dat we er wel uit zouden komen als we ooit samen zouden gaan wonen. Met ex waren het altijd compromissen maar waren we het vaak ook wel snel eens. Dus samen iets uitkiezen wat je allebei mooi vind. Ik zou nooit iets in huis willen hebben wat ik echt helemaal niks vind, omdat m’n partner dat wilde hebben. En andersom zou ik ook niks in huis willen hebben waarvan ik weet dat m’n partner het heel lelijk vind.