A. heeft sinds een paar maanden 2 doorzichtige bultjes op haar gezicht. Ze worden niet groter maar net ontdekte ik 1 op haar kin en op haar wang.

Wat zou dit kunnen zijn? De ha dacht aan een puistje, maar die blijven toch geen maanden zitten?

Nescio nee. Geduld en vooral niet krabben/open maken. De oudste had ze hier op z'n buik, duurde 1,5 jaar en toen waren ze weg. Maar vanwege rups uitslag had hij een keer paar open gekrabd en van 5 ging hij naar 25 🙈.

Nescio niks aan te doen nee. Gaan vanzelf weg. Bij dafne duurde dat een half jaar ofzo. Vooral niet aan pulken of open krabben, dan komen er meer.

Nescio Lijkt idd op waterwratjes. Wassen met betadine scrub werkte hier goed. Was snel weer weg en zorgde ervoor dat het niet meer werd. Mijn zoon had alleen waterwratjes op zijn benen... om je gezicht er nou mee te wassen... 🤔

Nescio jawel van dr fix is er pen te koop die super goed helpt.

Meca oh dank je wel, ga daar eens op zoeken!

Als het nou op haar armen/benen/buik zat zou ik er niets aan doen, maar echt op haar gezicht vind ik wel jammer en er is ook meer risico dat ze er toch aan gaat pulken...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wij hebben pennen geprobeerd, maar dat droogt het wratje alleen maar uit waardoor het gaat jeuken. Bij zoon zorgde het ervoor dat het alleen maar erger werd. Door het krabben gaat het open en kunnen er littekens ontstaan. Wratje zijn niet heel mooi, maar ik wil je echt aanraden er vanaf te blijven.

Ik zou ook oppassen. Wij hebben die dr fix geprobeerd en die hielp helemaal niks maar jeukte wel. Dan moet je gaan afplakken zodat ze niet gaan krabben, en dat is in het gezicht natuurlijk nog vervelender.

Uitdrogen moeten je wel voorkomen, want dat gaat gigantisch jeuken.

Ter voorbeeld hoe het eruit ziet, na krabben (en ze zijn al 1,5 allemaal weg)

[

Hier jeukte het sowieso dus ze krabde alles al vandaar dat het niet uitmaakte met of zonder. Behalve dat er dus veel meer kwamen zonder dat spul. En ze heel snel weg waren met.
    En gelijk na aanstippen blies ik erop waardoor het sneller droog was en dus niet meer haar aandacht had.
    Maar het zal per kind verschillen hoe ze erop reageren natuurlijk.