Koekie83 Ik ken niet het hele verhaal er achter en kan me voorstellen dat als er AD(H)D speelt icm 'puber zijn' het wel echt een ander/lastiger verhaal is.
Klopt, dat is de reden waarom ik het nu al echt wil oefenen met haar. Over 10 jaar heeft ze nog steeds ADHD, maar woont ze misschien niet meer thuis. Nu kan ik wel meedenken en heeft ze nog heel wat jaren tijd om het te leren. Daarnaast denk ik beter nu te laat komen, dan straks bij je eerste baan.
Koekie83 Maar ik moest ook wel een beetje met lichte verbazing lachen om de consequenties.
Ik ook 🤭. Appeltaart moet ze van haar zakgeld betalen en dat vindt ze niet leuk, want ze probeert te sparen voor een bepaalde tas. Ik vind haar coach wel heel slim, want hij zit volgende week lekker aan de taart.
Het meeste huiswerk maakt ze op school in de workshop-uren (het is een andere vorm van onderwijs). Thee-tijd is elke dag voor en na schooltijd om eventueel nog huiswerk te maken, wat nog niet af is. Ze gaat er normaal alleen heen als ze extra uitleg nodig heeft. Anders doet ze het liever in de avond thuis als ze nog wat moet afmaken, zodat ze na schooltijd met vriendinnen kan afspreken. Voor haar is het echt een straf, want je mag niet kletsen en dat is nu net haar favoriete bezigheid. Ze loopt ook nog bij, dus dan moet ze tijdens thee-tijd extra verdiepingswerk doen. Dat is natuurlijk helemaal horror 🤣.
Nog een keer te laat en ze moet voor schooltijd bij thee-tijd komen ipv na schooltijd. We hebben nu bedacht dat ze haar wekker op haar bureau neerlegt, zodat ze deze niet uit kan drukken en weer in slaap valt. Eerder opstaan, is namelijk echt een wereldramp in haar ogen.
iMoeder is echt een goed idee, maar dan wordt ze misselijk. Ze moet haar medicatie met eten innemen. In de ochtend kan ze ook niet goed eten, dus haar ochtendmedicatie is al een ding.