Huggybird Trees
Dit gedrag specifiek herken ik dan weer niet. Mijn dochter is niet zo heel erg van het plannen (ben ik zelf ook niet), en is in haar clubje een duidelijke ‘Queen Bee’ (vriend noemt haar zo en en dat klopt wel). Ik irriteer me daar aan want ik was zelf geen popi Jopie, ik was een nerd met een clubje nerd vrienden, ging voornamelijk met jongens om omdat de meiden me niet lagen met al dat drama (toen al dus inderdaad, ik weet niet beter hoor) etc. Dus ik hoor een hoop geroddel en drama voorbij komen als ze met vriendinnen zit te bellen. 🙄 Gelukkig, houd ze ook nog contact met twee vriendinnen van de basisschool wat heel normale, leuke meiden zijn. En zelfvertrouwen issues spelen hier helemaal niet. Dochter is nogal van het body positief, anti de patriarchy gebeuren. En ik heb al lang het vermoeden dat ze lesbisch is (is ze zelf nog niet uit), dus jongens spelen hier totaal geen rol. Op de leden van bepaalde k-pop bands na, heeft ze daar totaal geen interesse in. Ze heeft het er wel soms over dat andere meiden daar erg mee bezig zijn, en hoe stom ze dat vind.
Op haar basisschool is over dat gedoe van te dik zijn een keer een hele interventie geweest. Toen wilde ze namelijk niet op de weegschaal bij de school verpleegkundige bij de GGD controle. Dat bleek bij alle meiden van die klas te zijn, want er was 1 (graatmager, zowel zijzelf als haar moeder) meisje in de klas die aan iedereen continue vroeg hoeveel ze wogen en wat ze aten. Dat meisje heeft toen hulp gekregen en in de klas is er uitgebreid aandacht aan besteed. Misschien dus iets om eens met de mentor te bespreken @Trees? Want is dus mijn ervaring dat 1 zo’n meisje in de klas een enorme impact kan hebben.