[verwijderd] Er was wel gezegd dat ik de overgang kon verwachten,maar meer dan opvliegers werd er niet gezegd. Doordat het door medische reden komt, val je er gelijk middenin en red je maar.
Ik vind dat je daar op zijn minst een gesprek/ begeleiding voor en na over hoort het hebben. Ik vind het bizar dat dit gewoon niet protocol is. Echt schandalig. Ik vind het echt erg dat je daar niet meer begeleiding bij hebt gekregen.
[verwijderd] Denk dat bijna iedereen wel de opvliegers kent, maar er zijn nog zoveel onbekende/niet direct zichtbare gevolgen of dingen die ergens anders aan worden gelinkt.
Dit was mijn verbazing ook. Dat er zoveel fysieke klachten bij horen. Ik heb 2 vrouwen gesproken die meerdere (ontstoken) wondjes hadden bij hun vagina door vaginale droogte en nauwelijks konden lopen door de pijn en/of kleding konden verdragen. Ik was serieus in shock. Ik wist niet eens dat dit er ook bij hoorde (of ik ben vet naïef, maar had dit nog nooit gehoord).
Ik hoorde vooral ook echt zware psychische klachten. Vrouwen die zichzelf niet meer herkenden. Veel angsten en paniek, heftige somberheid en suïcidale gedachtes. En dit is dan normaal!?! Hier mag wel wat meer begrip voor zijn in onze maatschappij. Heus niet alle vrouwen hebben het zo heftig, maar degene die er wel zo enorm door belemmerd worden, mogen wel wat meer steun en erkenning krijgen .