Softbasegaming jawel hoor, en als het goed is begin van het jaar ook nog als het niet bevalt. Ik moet gewoon even wennen.
Ze heeft zo veel shit gehad op de basisschool omdat ze niet goed kon meekomen, en we hebben er jarenlang naar toegeleefd dat wanneer ze dan eindelijk op het VO zat, er meer ruimte zou gaan komen voor haar sterke kanten en die ook erkend worden en hoe goed dat zou zijn voor haar zelfvertrouwen. Ze was altijd aan het tekenen, ontwerpen, stylen, als het maar creatief was.
Nu is het dus inderdaad zo, ze is zelfs uitgenodigd voor de plusklas, en het eerste wat ze doet is uitgerekend die vakken laten vallen 🙈
Ik denk dat het voor mij ook een stukje emoties is, heb haar zo vaak in tranen gezien omdat ze zich minder voelde omdat ze niet kan rekenen, zelfs gepest werd daardoor, en haar creativiteit was altijd de tegenhanger. Want misschien dat ze niet goed kan rekenen, maar ze heeft wel talent voor de creatieve vakken.
Ik wist natuurlijk de afgelopen maanden al wel dat ze voor horeca zou gaan kiezen, maar het komt nu sneller dan ik had verwacht. En het is goed hoor, ze heeft er gewoon nog een sterke kant bij ontdekt, dus dat is alleen maar positief. Het is alleen even een stukje loslaten van dat meisje wat ze vroeger was ofzo denk ik. Het valt me nu ineens op hoe veel ze is veranderd en ik ben nog niet klaar voor dat besef 🙈