Zonnebloem Mag het überhaupt wel op deze manier? 🤯
Heb ik al uitgezocht 😆. Het mag als de bandjes bijna realtime beoordeeld worden (wat hier niet gebeurt) en er direct wordt teruggebeld bij twijfel. Het schijnt niet de eerste praktijk te zijn en er is veel discussie over.
Ik ga morgen weer een terugbelverzoek doen en voor de laatste maal mijn zorgen uiten over het gebrek aan triage. Krijg ik geen bevredigend antwoord, ga ik toch maar een klacht indienen en eventueel ook de patiëntenvereniging hierbij inschakelen. Ondanks dat ik er gewoon echt geen energie voor heb en al maanden bezig ben om vooral maar niet om te vallen en lekker aan struisvogelen doe.
Ik kan het alleen gewoon niet loslaten. Het gaat niet alleen om mij, maar ook om de veiligheid van andere mensen. In Nederland belt bijna de helft (!) van de mensen met een beroerte de huisarts ipv 112 (en dan nog niet eens de spoedlijn van de huisarts). Het is best lastig om je situatie goed in te schatten als een deel van je hersenen plotseling zonder zuurstof komen te zitten. Ze zijn hierdoor vaak ook kampioen in het vaag en belabberd verwoorden van de klachten. Met dank aan het doorvragen/ snelle triage van de assistente, worden ze er nu wel uitgepikt. Dit valt nu weg en daar vind ik wat van.
Dus ik heb weer last van het ‘wereld-verbeteraar’ syndroom met dat ik de mensheid moet redden van de ondergang blablabla -vermoeiend 🙄. Anders kan ik het toch niet loslaten en ik ben tegenwoordig al zo irritante langspeelplaat geworden met zaken die mij dwars zitten.