CrazyCatLady Dus als je zo iemand bent die de dag na de toets gewoon weer alles kwijt bent, pech.
Jep en dat is precies waar dochter hier ook tegenaan loopt. Het automatiseert niet en dan is oa herhaling belangrijk. Alleen wel heel erg arbeidsintensief als je constant alles opnieuw moet leren.
Veel succes gewenst voor I!
Vulpen Maar alle andere dingen die iedereen noemt vind ik ook heel belangrijk 🙃
Ik neig er zelf steeds meer naar toe dat ik de andere dingen belangrijker vind. Leren gelukkig zijn (nogal een opgave… 😬), genieten, weinig stress hebben, in het hier en nu leven/ mindful, sociaal-emotioneel in balans zijn, in evenwicht leven met je omgeving en de natuur etc. vind ik eindeloos veel belangrijker.
Ik ben echt dol op feiten en ik wil veel weten. Ik kan mij echt in heel veel onderwerpen verdiepen, er compleet los in gaan en alles erover lezen, maar is het echt zo belangrijk? Ik vind het zelf super leuk om te weten hoe ik kan zien dat een kerkdeur uit de renaissance komt en kan daar echt wel blij van worden, maar dat komt omdat het mijn interesse heeft. Ik denk eerlijk gezegd voor de meeste mensen niet en is het dan echt zo belangrijk om alle details te weten? Hebben we al deze kennis echt nodig om in te zien wat het inhoudt om een mens te zijn en welke verantwoordelijkheid dit geeft? Of is het meer steeds meer en meer willen (op alle vlakken). En wanneer is het genoeg? Waar is de grens? Ik heb geen antwoorden en ik weet het eigenlijk niet zo goed. Mijn perspectief over wat er wel en niet toe doet, is de denk ik ook veranderd en ik weet niet of dit iets positiefs of negatiefs is. Het is een lastig onderwerp. Ik denk er wel regelmatig over na hoe ik straks wil terugkijken op mijn leven op mijn sterfbed en dan lijkt heel veel zo oppervlakkig. Nu word ik sentimenteel. Ik hou op 🫣