Noordeling je dat bij pubers al onder hun eigen verantwoordelijkheid moet laten vallen, betwijfel ik.
Ik bedoelde eigenlijk echt specifiek als het gaat om zo uurtje skippen als je van ver komt of je dan verantwoordlijk genoeg bent om thuis wel/ niet huiswerk te maken.
Het is niet dat dit wekelijks voorkomt. Voor die 2 a 3x per jaar mogen de kinderen die thuis veel doen en de tijd goed kunnen gebruiken, ook weleens gematst worden. Voor degenen die thuis niks doen, is het dan even een keer jammer. Heel eerlijk gezegd vind ik niet dat mijn kind zo achterlijk ver moet fietsen voor één uurtje, omdat sommige leerlingen anders niks doen 😬
CrazyCatLady ik ben daar ook gewoon heel praktisch in. Ze heeft in haar laatste toetsweek in overleg met ons ook een middag ‘migraine’ gehad, omdat ze economie en wiskunde op één dag had. Doordat ze extra tijd krijgt, zat er ook maar een kwartier tussen beide vakken. Qua concentratie redt ze dit echt niet en dit kan voor haar het verschil zijn tussen het jaar wel of niet halen, terwijl ze op andere vakken er goed voor staat. Twee weken later kon ze economie gewoon inhalen en nu op beiden een voldoende met dank aan de ‘zogenaamde migraine’. Als ze er met de pet naar zou gooien, dan had ze dikke pech. Ze werkt er echter keihard voor, dus dan ben ik ook wat soepeler met de regels.