Toch6 dochter wil alleen maar met vleugels, want anders ging het inderdaad schuiven op oa de fiets en lekte ze door. Ik koop ook alleen maar wat duurdere merken voor haar (of eigenlijk man koopt en ik stuur hem een foto met welke hij moet kopen - ik zie hem elke keer weer in gedachte staan bij het schap met de foto erbij, staan zoeken naar het juiste merk met de juiste vleugeltjes 😅). Die goedkope dikke dingen van vroeger…brrr horror.
Dochter wilde ook niet starten met tampons en dat snap ik wel. Ik krijg ook extra buikkramp met tampons, maar haar niet over gehoord. Ze slikt de eerste twee dagen wel altijd aleve feminax. Eigenlijk al vanaf de 2e of 3e menstruatie toen het heftiger werd.
Toch6 En cup afgeraden bij spiraal.
Was volgens mijn gynaecoloog geen probleem. Ik heb het toen nog gevraagd, omdat ik ooit per ongeluk een spiraal eruit getrokken had met een tampon 🙄. Plaatsen is bij mij nogal een gedoe en kan enkel via de gynaecoloog mbv een hysteroscopie, dus ik wilde geen risico nemen. Online staat trouwens ook overal dat het gewoon kan.
Wel heeft de gynaecoloog de draadjes bij mij extra kort afgeknipt, want deze kun je per ongeluk meetrekken bij het verwijderen van een cup of een tampon. Het is iig onmogelijk om je spiraal eruit te trekken door het verbreken van het vacuüm van de cup. Mocht je ooit nog een spiraal nemen, dan kan je dus gewoon een cup gebruiken. Deze vangen meer op dan een tampon, dus dat is wel prettig. Alleen als het misgaat, dan gaat het wel goed mis. Dat is wel een nadeel.