Huggybird mijn dochter gaat dit jaar ook voor het eerst alleen naar het bevrijdingsfestival en wordt in juni 14 jaar. Verschil is dat ik haar vrienden wel vertrouw en 1 van haar beste vriendinnen twee jaar ouder is. Ik zou haar persoonlijk wel laten gaan. Volgens mij heb je een hele verstandige dochter en mocht er iets zijn, dan rij je gewoon die kant op. En er zijn natuurlijk EHBO posten. Nu heb ik wel een wat verknipt beeld van wat dichtbij is, omdat alles wat binnen een uur te rijden is voor ons dichtbij is. Ik vind 45 minuten rijden dichtbij 😬.
Mijn man is de afgelopen twee jaren mee geweest en ik daarvoor en ik vind de sfeer op het bevrijdingsfestival wel heel relaxed. Ik laat haar liever hier heen gaan dan echt naar uitgaansgelegenheden. Daarnaast denk ik dat het hele gave dingen zijn om mee te maken als puber en uiteindelijk leer je er ook van. Van te voren voeren we het nog standaard praatje (let op je drankje, pas op voor foute mannen met gladde praatjes, geen telefoons in je kontzak enz.). Ik blijf dit gewoon elke keer herhalen, totdat ze dit kan dromen.