Deze hebben we nog niet volgens mij.

Puber start vandaag weer met school. Gister heeft ze haar tas vast ingepakt, wat een verschil in gewicht met haar oude school! Ze weet al niet meer welk kluisje ze heeft want het papiertje waar het nummer op stond is al verscheurd en weggegooid. De dag begon al niet zo, op tijd uit bed, maar op de bank ploffen met de ipad. Na een half uur vraag ik of ze niet wat eten moet, geen zin in yoghurt of een boterham. Het werd een eitje. Eten, trommel voor school klaarmaken, haren netjes, tanden poetsen en plotseling zit ze toch wel in tijdnood. Snel snel snel, tas op de fiets zetten, elastiek kwijt. Dat is natuurlijk mijn schuld omdat ik alles aan de kant gooi wat me in de weg ligt, ik heb er alleen niet aan gezeten.. stress, want ze gaat nu zeker te laat komen omdat ze ook nog een stukje om moet fietsen, elastiek gevonden, fiets valt om, vloeken, kleine meid moet er van huilen, nog meer stress, eindelijk de deur uit.

Ik denk dat ze er vanuit ging dat ze heel veel tijd over zou hebben omdat ze haar tas al ingepakt had, dat is dus flink tegen gevallen. Als ze een beetje door fietst is ze net op tijd op school. Het is weer even wennen voor haar dat ze weer naar school moet natuurlijk dus ik ga er ook geen drama van maken dat ze al vloekend de deur uit gegaan is. Vanmiddag haar er wel even aan herinneren dat ze eerst zorgt dat ze klaar is voor ze met de ipad op de bank ploft.

Cactusje het is ook wel weer even wennen na 6 weken chillen 😉 heb ik zelf ook altijd.
    Ik hoop dat ze een fijne dag heeft ondanks dat ze niet bij haar vriendin zit.

4 dagen later

Puber gaat morgen met school een nachtje soort van kamperen. Gister de mentor een mail gestuurd met wat ze mee moet nemen behalve tandenborstel en pyjama, was natuurlijk ook niet gecommuniceerd. Luchtbed, kussen en slaapzak schijnt ook handig te zijn. Nu hebben we een luchtbed en slaapzakken. Puber dat de hele tijd al steeds te zuchten hoe ze dat morgen nou allemaal mee moest nemen op haar fiets, de pomp moet natuurlijk ook mee om het luchtbed op te pompen. Zucht, poeh, hoe dan?! Ik vroeg haar vanavond of ze er al eens over nagedacht om gewoon te vragen of ik of papa dat niet voor haar brengen kon, morgenochtend hebben ze eerst een ander programma en ze heeft geen zin om tussendoor naar huis te gaan, oh nee, helemaal niet aan gedacht..

• [verwijderd]

H heeft haar rooster gehad, en dat ziet er wel zo relaxed uit! Iedere vrijdagmiddag vrij, woensdag is ook een relatief korte dag, en de rest van de week bestaan alle middagen uit praktijklessen. Vervelend zeg, uurtje wiskunde, uurtje Nederlands, en de rest van de dag moeten tekenen 😅

Leuk, ik schrijf ook mee. Mijn middelste (11 jaar) is ook steeds meer aan het puberen. Ondertussen denk ik zelfs officieel puber want ze is voor t eerst ongesteld geworden. Ik vind het wel heel snel gaan ineens. 🥲 En gedrag wat erbij komt dus ook. Ze is geïrriteerd om vanalles soms. Andere keren is ze heel lief en gezellig. Veranderd ook voortdurend van kledingstijl en verwacht dan dat ik wel weer ga shoppen met haar. Nu groeit ze ook wel hard dus ook heel veel dingen zijn te klein geworden.

Oudste (17) blijft ook een lekkere puber. Wanneer moet je beginnen? Weet ik niet. Heb je al naar je rooster gekeken? Eihh nee. Heb je je boeken al gekaft? Nee dat komt wel. Heb je al schriften etc gehaald? Euhm nee ik kijk wel even. Ik probeer hem ook aan te sporen om een ander bijbaantje te zoeken en eens zelf z’n kleding te kopen. Maar beide interesseren hem geen biet. Hij kan wel honderduit vertellen over z’n computer en nieuwe onderdelen daarvoor waar hij voor aan het sparen is.

Aaaiggghhhhh. 😤😤😤

• [verwijderd]

Mamabeertje ze gaat vormgeving doen dus het zou niet goed zijn als ze een hekel heeft aan tekenen 😂

iMoeder Ik vind het zo grappig dat we dezelfde leeftijd hebben maar jij al een puber van 17 hebt! Mijn oudste is 8 😄

Leuk!
        Onze oudste is 19 en is volgens mij wel klaar met puberen 🙏🏻.

Dochter van 13 is al wel aan het puberen, maar ik vind haar zo ontzettend meevallen ivm haar broer. Maar goed hij heeft ASS ik denk dat dit ook wel verschil maakt.
        Dochter is gewoon braaf 🤣 staat altijd op tijd op, heeft altijd alles netjes voor elkaar, maakt altijd huiswerk, begint op tijd aan leren en komt echt nooit te laat! Zo af en toe zegt ze een “nee” tegen ons en dan zien je echt dat ze even wil uit proberen wat onze reactie is.

Puber kwam gister thuis van haar nachtje weg met school. Al met al heeft ze het erg leuk gehad en ze heeft gelukkig ook al een vriendin gemaakt in de klas! Vandaag voelt ze zich niet zo lekker, ik denk omdat ze zo weinig geslapen heeft tijdens het nachtje weg. Nu is ze douchen in de hoop dat ze daarvan opknapt, ik twijfel of ik haar vandaag gewoon even thuis laat. Ze gaan toch niet echt wat doen op school omdat ze de hele week een soort introductieweek hebben. Ze houdt ook pas om half 10 op school te zijn dus we hebben nog een klein beetje tijd om na te denken of ze niet gewoon lekker thuis blijft.

Cactusje
          Over gegeven tijdens het douchen, ik hoef dus niet meer te twijfelen om haar af te melden voor vandaag.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6
            Dank je! Ze lijkt zich verder wel weer best prima te voelen, kleine meid heeft gisterochtend ook 1x over gegeven en vandaag weer naar school omdat ze zich gister de rest van de dag prima voelde.

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Cactusje maxi is vanochtend hartstikke ziek wakker geworden en blijft overgeven, misschien heerst er iets. Ik hoop dat het bij hem ook snel afgelopen is.

iMoeder Oh die van mij is 14 en die doet dat ook. Zal er wel bij horen 🤷‍♀️
                Niks boeit en hij ziet alles wel…. Tsja… ik zeg er een paar keer iets van en verder zoekt hij het zich maar uit. Anders ben ik steeds de zeikerd… geen zin in….

Het is wel even schakelen hoor, een kind op het VO. Madam verwacht blijkbaar nogsteeds dat ik al het denkwerk voor haar doe en haar overal aan herinner 🤦‍♀️

Gisteren 21.14:
                Ik: ga je zo naar boven?
                Dochter: nee heb nog wiskunde huiswerk, waarbij je moet helpen.

Lekker dan, dacht ff te kunnen gaan zitten.

Blijkbaar had ze geen tijd gehad om me dat te vragen. Ze had wél tijd om met een vriendin af te spreken en vanaf het eten met haar mobiel op de bank ploffen. Bijzonder.

Ik zat dus om 21.30 uur te leggen hoe een geodriehoek werkt (jullie begrijpen dat ik die dagelijks gebruik hè... 🤦‍♀️).

Deliana
                  Haha! Dat moet hier meteen uit school, dan heeft ze de rest van de dag om te chillen.