Deze hebben we nog niet volgens mij.
Puber start vandaag weer met school. Gister heeft ze haar tas vast ingepakt, wat een verschil in gewicht met haar oude school! Ze weet al niet meer welk kluisje ze heeft want het papiertje waar het nummer op stond is al verscheurd en weggegooid. De dag begon al niet zo, op tijd uit bed, maar op de bank ploffen met de ipad. Na een half uur vraag ik of ze niet wat eten moet, geen zin in yoghurt of een boterham. Het werd een eitje. Eten, trommel voor school klaarmaken, haren netjes, tanden poetsen en plotseling zit ze toch wel in tijdnood. Snel snel snel, tas op de fiets zetten, elastiek kwijt. Dat is natuurlijk mijn schuld omdat ik alles aan de kant gooi wat me in de weg ligt, ik heb er alleen niet aan gezeten.. stress, want ze gaat nu zeker te laat komen omdat ze ook nog een stukje om moet fietsen, elastiek gevonden, fiets valt om, vloeken, kleine meid moet er van huilen, nog meer stress, eindelijk de deur uit.
Ik denk dat ze er vanuit ging dat ze heel veel tijd over zou hebben omdat ze haar tas al ingepakt had, dat is dus flink tegen gevallen. Als ze een beetje door fietst is ze net op tijd op school. Het is weer even wennen voor haar dat ze weer naar school moet natuurlijk dus ik ga er ook geen drama van maken dat ze al vloekend de deur uit gegaan is. Vanmiddag haar er wel even aan herinneren dat ze eerst zorgt dat ze klaar is voor ze met de ipad op de bank ploft.