Kan het iets medisch zijn?
Of moet ik haar voor de rest van haar leven in ons huis opsluiten omdat ik compleet gek van haar wordt.

Btw. Ze is 8

Ik zou zeggen logopedie om de lipspieren te trainen

De mijne ook, over 3 maanden 7 jaar ๐Ÿ˜ฃ

• June hebben hierop gereageerd.

June Of moet ik haar voor de rest van haar leven in ons huis opsluiten omdat ik compleet gek van haar wordt.

Of juist ergens anders, als jij degene bent die er last van heeft ๐Ÿ˜‰ Heeft de rest van het gezin er ook last van? Wel vervelend zeg, kan me voorstellen dat hoe meer je erop focust hoe irritanter het wordt...

• Jules hebben hierop gereageerd.

Vulpen Het is niet alleen rottig om te moeten horen, maar het ziet er ook niet uit en het is niet netjes. Als ze ergens anders mee eet, schaam ik me al bij de gedachte over hoe dat er uit ziet voor een ander.

Jules Ja, dat snap ik. Maar 7 en 8 is nog best jong toch? Mijn kinderen zijn nog niet zo oud maar op basis van hoe ze nu eten zou ik tegen die tijd al heel tevreden zijn als ze een vork zouden gebruiken in plaats van hun handen ๐Ÿ˜ฌ

Vulpen Nou ligt eraan wat je zelf vindt haha. Sinds ze hier enigszins dingen kunnen begrijpen, ben ik altijd heel duidelijk en direct geweest over wat in mijn ogen netjes eten is ๐Ÿ˜› Ik HAAT smakken. Ben geen misofoon ofzo, maar smakken daarmee druk je al mijn error knoppen in. Hier is het dus altijd al geweest van: netjes eten, met je mond dicht! ๐Ÿ™‚

Ik kan ook echt niet tegen smakgeluiden, ben wel misofoon en word er echt niet goed van. Mijn dochter heeft een vriendin en als zij hier eet, moet de radio gewoon aan omdat ik het niet kan aanhoren. Mijn kinderen heb ik er dus al van jongs af aan erop gewezen. Alsnog vergeten ze het wel eens en dan wijs ik even naar mijn lippen en weten ze wat ik bedoel. Maar soms ben ik al geรซrgerd en dan roep ik meteen niet smakken!

Maar ademt ze veel door haar mond? Heeft ze altijd al veel gesmakt?

Bedankt voor de reacties.
              Ik werd tijdens het eten even heel naar van het gesmak. Dat ik het topic redelijk gefrustreerd heb geschreven.

Ik vraag me af of het iets is voor logopedie. @Toch6 ze praat netjes en duidelijk. Ademt door haar neus en heeft in rust haar mond netjes dicht.

Tantetil ze ademt door haar neus. Ze is wel een orenkind. maar verder geen klachten.

Jules verschrikkelijk hรจ? Soms lijkt het even goed te gaan, maar vandaag gewoon 3 x achter elkaar moeten zeggen. Arghhhh.
              Weet je wat die muts er nog bij zegt? Mam je hebt ook zo lekker gekookt. Je zou d'r wat doen. ๐Ÿ˜„

Zuremat Ik hoop echt dat ze het gaat oppakken. Ik vind het zo erg als ze ergens anders gaat eten, wat moeten die ouders wel niet denken?

Ik leer ze echt wel netjes eten. @Vulpen Ze eten met bestek ook mijn 4 jarige al vroeg. 1,5 jaar zat ze al te klooien met haar lepel. Vragen of ze van tafel mogen. Dat is gelukt, maar dat smakken.. ๐Ÿ˜’ de jongste smakt niet trouwens bij haar had ik het vanwege haar astmatische aanvallen eerder verwacht of begrepen.

June als ze verder gewoon door haar neus ademt, is het denk ik eerder gewoonte dan dat het medisch is. Het is wel irritant he. Ik herken het een beetje van E. Ze smakt niet, maar praat vaak met haar mond vol. Dat ziet er natuurlijk niet uit. Ook pikt ze vaak met haar vingers in haar eten ipv dat ze haar vork gebruikt. Net of ze het niet kan helpen. Ze eet gewoon rommeliger dan haar zussen. Zelfs A. van 4 eet 'netter'.

Hier wijs ik er steeds op, ze houdt nu haar hand voor haar mond als ze toch praat met mond vol. Dat is al iets beter, maar alsnog hebben we het natuurlijk liever niet. Ik geef het dus steeds aan, maar niet zo dat het de sfeer aan tafel verpest, ook al irriteer ik me soms wild, probeer ik daar wel op te letten.

Het is gewoon zo'n 'ding' bij haar, ook bij een sandwich ofzo plukt ze met haar vingers de bovenkant eraf. Ze kruimelt ook veel meer. Haar zussen doen dat niet.

Nescio T heeft een vriend (al vanaf dat ze 1 zijn) en die eet zo vies ๐Ÿคข hij maakt geen smak geluid gelukkig maar hij eet wel met zijn mond open. Hij neemt ook altijd hele grote happen en dan komt dat eten voorbij in die half open mond. Het lijkt alsof hij zijn eten als een wasmachine rond draait zeg maar. Kan het niet goed uitleggenโ€ฆ maar het is mega onsmakelijk in ieder geval. Oh ja, hij is 13!!

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Huggybird ohh bah, dat is echt mijn nachtmerrie haha ๐Ÿ™ˆ bij E. is het vooral dat ze zo druk is. Ze eet maar wil dan ook absoluut iets vertellen en het kan niet wachten ofzo. Ook met dingen pakken en terugzetten, ze is altijd gehaast en zo 'rissig' (woord van mijn moeder, weet geen alternatief) waardoor ze morst, dingen laat vallen, kruimels achterlaat...

Nescio ik was vroeger thuis altijd als laatste klaar omdat ik zo veel te vertellen had aan tafel, eten met de mond vol was een no Go dus dan duurde het een eeuwigheid voor ik klaar was met eten ๐Ÿ˜‚
                      T maakt ook altijd een zooi met eten, veel kruimels of er valt eten over de rand van haar bord op tafel, maar dat vind ik minder erg dan eten met geluid of open mond. Oh en ze eet inmiddels ook goed met bestek. En ik weet dat ze minder rommelig eet als ze buitens huis eet. Dat is ook fijn. ๐Ÿ˜‰

Nescio
                      Alsof je kleine meid omschrijft met eten. Het helpt wel iets om voor ze met eten begint tegen haar te zeggen dat ik van haar verwacht dat ze netjes eet. Met avondeten valt het wel mee met hoeveel troep ze ervan maakt, maar met een boterham liggen ook overal kruimels. Ik ga ook altijd pas stofzuigen als er brood gegeten is anders kan ik weer.

Het smakken is idd heel vervelend. Kleine meid doet het ook nog wel eens, gewoon omdat ze met van alles bezig is behalve netjes eten. Ik denk dat het erg kwestie van een lange adem hebben is. Voor het eten al aangeven dat je graag wil dat er met de mond dicht gegeten wordt en als het nodig is tussendoor nog weer zeggen. Als ze gevoelig is voor beloningen misschien stickers plakken voor elke maaltijd dat ze niet gesmakt heeft? Dan iets simpels als een extra lekker toetje ofzo.

Mijn zus van 40+ doet het trouwens nog steeds... ze vindt haar eten dan lekkerder smaken. Maar zij hoeft geen rekening met andere eters te houden.