Zonnebloem ja! Nou ja december altijd wel sowieso. Maar hij heeft bijv echt een mega uitbarsting gehad tijdens midgetgolf met vrienden omdat hij niet kon winnen. Het was vreselijk hij verziekte de hele boel, ik kreeg hem niet rustig, mijn man ook niet, we konden niet zomaar weg want ja meer kinderen. Hij werd enorm boos, schoppen slaan. En dan in de avond enorm verdrietig “ik weet niet waarom ik zo doe” Daarbij gewoon niet luisteren alles 100x moeten zeggen en zelfs al zit je op ooghoogte en knikt hij ja dan nog lijkt het langs hem heen te gaan en doet hij weer iets wat niet mag “ik was het vergeten” Maar wat ik nu vooral vervelend vindt is dat hij er zelf heel verdrietig van wordt en het idee heeft dat wij altijd boos op hem zijn of hem niet lief vinden. En we zijn ook vaak “boos” want hij doet ook echt stoute dingen, vervelend tegen zijn broer, kinderen duwen op voetbal, L expres pijn doen.En uiteraard vertellen we hem dat we niet boos op hem maar zijn gedrag zijn maar dat is lastig als je 6 bent. Daarnaast lopen wij op ons tenen want je bent met zijn buien bezig en de oudste heeft er ook last van want: M is altijd zo irritant en wil altijd zijn zin hebben (aldus S)
Dus nu wat gesprekken met school (laat hij ander gedrag zien maar merken ze wel dat hij slecht luistert waardoor hij fouten begint te maken) en huisarts gehad. Heel fijn een totaal andere huisarts en zij was gelijk heel behulpzaam en is aan het bellen geslagen. Dus ik ben benieuwd waar dit naar toe gaat 😅