Ik noteerde vanochtend in mijn menstruatie app de 13e dag menstrueren en dacht: laat ik eens de doktersassistent bellen om te vragen of dat een onderzoek behoeft of dat het prima is. Maar nu heeft ze gelijk een afspraak met de huisarts gemaakt voor over een uur... Ik zei ja, want ik dacht tja, ik belde niet voor niks. Maar nu wil ik niet gaan.
Zo comfortabel als ik ben bij de tandarts, zo nerveus ben ik voor de huisarts. Ik ben daar voor mijn gevoel al zo vaak geweest terwijl het 'niks' was, of onverklaarbaar. Van onverklaarbare blaren in mijn mond waar niks aan te doen was tot haaruitval, uitblijvende menstruaties en nu dus teveel menstruatie, gewrichtspijnen die komen en gaan, wisselende hormoon- en zinklevels, en elke keer is het: tja ik weet het ook niet. Heb je niet gewoon teveel stress?
En ja, ik heb veel stress. Maar betekent dat dat ik alles maar gelaten moet ondergaan en beter niet meer naar de huisarts kan omdat hij toch niet veel voor me kan doen?
Ooooh ik ga hier altijd zo van tobben he.
Gelukkig heb ik er vandaag maar een uur de tijd voor, want dan moet ik er al zijn π¬