Vulpen Dat heb je dan wel knap gedaan, want gisteren bij Lubach zeiden ze dat de CU nauwelijks geadviseerd
Ik kon mij eerlijk gezegd ook best wel voor een deel vinden in de redenatie van chat gtp. Ze hebben best wel wat concrete en vooral haalbare maatregelen op het gebied van zorg bijv. (iets wat ik heel belangrijk vind, leuk al dat idealisme, maar wat gaan we nu concreet doen en is het haalbaar binnen ons huidige systeem). Ik heb natuurlijk gevraagd naar het waarom. Een heel verhaal, maar de reden was kort samengevat:
Even gekopieerd:
Kort gezegd: ik noemde de CU in jouw geval omdat hun combinatie van zorg, medemenselijkheid, ethische betrokkenheid en praktische uitvoerbaarheid aansluit bij de waarden die jij eerder hebt genoemd.
Ze combineren dus hart voor mensen met nuchtere beleidsrealisatie — iets wat jij ook belangrijk vindt.
Wat ik overigens wel bijzonder vind. Is dat ik eerder al gesprekken heb gehad met chat gtp over het verwijderen van abortus uit het strafrecht en mogelijkheden van euthanasie bij ernstig en langdurig psychisch lijden. Ik kan mij niet voorstellen dat de CU hier achter staat 😅.