June technisch gezien heb ik 4x een abortus laten uitvoeren van een zeer gewenste zwangerschap. Het was niet mijn keus om miskramen /missed abortions te krijgen. Ik had het toen ook echt pijnlijk gevonden als mijn medische geïndiceerde curettages als cijfer misbruikt waren door het sgp met als doel om vrouwen het beslissingsrecht over hun eigen lijf af te nemen.
Niemand dwingt toch sgp vrouwen om abortus te plegen? Laten ze zelf doen, wat zij goed vinden en andere vrouwen de beslissing maken die zij het beste achten voor hen, hun ongeboren kind en de mogelijk al aanwezige kinderen. Ik heb zelf altijd gezegd dat ik nooit abortus zou laten plegen, omdat ik denk dat ik dit niet kan (en het is makkelijk praten aangezien ik nooit in deze situatie hebt gezeten). Echter dat betekent niet dat ik mijn beslissing aan anderen opdring? Dat ik zoveel miskramen heb gehad, betekent toch niet dat ik andere vrouwen een ongewenst kind op de wereld moeten zetten? Elke vrouw kan voor zichzelf het beste deze keus maken. Het is hun lijf en hun leven.
June Dus misschien zou men daar eerst wat aan kunnen doen voordat ze vrouwen willen verplichten tot het voldragen van een zwangerschap.
Ik heb ook regelmatig gedacht dat als ze al het geld en hun energie van deze campagne nu eens zouden steken aan een betere zorg voor ongewenste kinderen, de psychische zorg aan alle volwassenen die als ongewenst zijn opgegroeid, aan al die kinderen die leven in armoede, aan gezinnen die geen fatsoenlijk dak boven hun hoofd hebben enz. Oftewel alle redenen die zij aandragen waarom vrouwen abortus plegen. Help eerst alle gezinnen en kinderen in Nederland die het zwaar hebben ipv het stimuleren van nog meer leed.