Trees ja ik weet niet of H daarin een uitzondering is hoor, maar ik merk wel dat zij zich veel bewuster is van de risico's dan ik op haar leeftijd was, omdat er veel op tiktok over wordt gepraat. Die kwam in de eerste al naar mij toe met trucjes hoe je kon zien of je drankje gespiket was, dat je in de kroeg naar Angela kon vragen etc. Kind was nog niet eens op een schoolfeest geweest 😂
Ze is zich bewust en voorzichtig, dat was ik echt niet op haar leeftijd.
Pimpelmeesje Maar denken jullie dat de aandacht die het nu heeft in de media, zoals de wij eisen de nacht op posters, echt iets gaan veranderen?
Nee 😶
Tegelijkertijd denk ik dus (wegens bovenstaande) wel dat hoe meer informatie, hoe beter. Ik denk ook dat er voorzichtig wat meer bewustwording komt bij mannen, die het alleen van horen zeggen kennen en dan ook alleen de extremen, maar nu steeds vaker proberen om bepaalde dingen wel of niet te doen om minder bedreigend over te komen. Maar die mannen waren het probleem al niet, die waren al voorzien van empathie en hersencellen.
Het zal daders niet tegenhouden, dus wat dat betreft zal het niks veranderen. Misschien dat een van de goede mannen wat sneller de signalen zal herkennen en zal ingrijpen nu, maar het zal geen enorme verschillen gaan maken.
Marshmallow Ik vind het bv hier waar ik woon enger om te lopen na 22 uur in het donker dan middenin het centrum
Ik ook. Ik heb minder moeite om H te laten overstappen op centraal, want daar is het altijd druk, en er lopen boa's en chauffeurs. In de wijk hebben we hangjongeren en pizzabezorgers, dus daar loopt ze niet alleen 's avonds.