Ysabella Cactusje helpt inderdaad zoals Marshmallow zegt helemaal niks. Het word erg gezellig als de klok een uur terug gaat. π (hopelijk is het dan mijn man zijn beurt om op te staan met de kinderen. π€)
Cactusje Ysabella Duimen draaien dan maar. Werkt naast je nemen om niet? Ik laat J eigenlijk altijd gewoon liggen zolang hij niet huilt. Als het me echt nog te vroeg is wil hij naast me nog wel eens weer in slaap vallen als hij moet huilen.
[verwijderd] Marshmallow snap ik inderdaad! Hier heeft I er zo veel last van dat ze voor het eerst uit zichzelf een paracetamol vroeg, normaal vermijdt ze dat uit alle macht.
1986Lynn Ysabella Heeft hij het warm genoeg? 5 uur is het koudste moment van de nacht, hier is het vaak een teken hem dan warmer te kleden en slaapt hij de nachten ernaar weer langer.
Marshmallow 1986Lynn ik vind dit ook een lastige, want dochter trapt altijd de deken van zich af en ik weet niet hoe ik haar warmer kan aankleden. Ik heb ook het gevoel dat ze rond dat tijdstip lichter slaapt en dan gaat ze hoesten en wordt ze wakker...gisteren was het half 7. Zoon was ook om 5 uur wakker, maar hij lag warm onder een deken. Ze is om gewoon een eigenwijze peuter van 3. Echt zo erg was zoon niet π
Ysabella 1986Lynn hij ligt al in een winterslaapzak alleen heb ik de mouwen eraf gehaald en heeft hij dan een romper met lange mouwen aan. Zou dat te koud zijn? (De oudste had het altijd bloedheet en sliep zo de hele winter en droeg ook nooit een pyjama)
1986Lynn Marshmallow Ik kies dan voor een dikkere pyjama. Vanochtend was O ook wakker rond 5 uur, toen ben ik heel snel naar hem toe gegaan, dekbed over hem heen, ingestopt, snel weer weg zonder echt contact te maken dus en hij ging verder slapen.
Cactusje Ysabella Hoe voelt zijn nek? Gisterochtend was J voor zijn doen ook aan de vroege kant. Hij voelde niet echt aangenaam warm, hij slaapt nog in een dunnere slaapzak met romper korte mouw, pyjama trui lange mouw en sokken. Gister heb ik de pyjamabroek erbij aangetrokken en vanmorgen was hij ietsje later wakker. Hij slaapt nu regelmatig om 9 uur nog en ook nog eens een flink middagslaapje erbij... ik denk dat hij aan het inhalen is van toen hij nog een echte baby was en zo rommelig en weinig sliep ofzoπ . Morgenochtend dus even Z z'n nek voelen of hij het aangenaam heeft.
1986Lynn Ysabella Oudste slaapt vaak op de deken, maar jongste heeft het dus veel sneller koud. Die deed ik altijd een lange mouw romper en een dikke slaapzak van puckababy (dat was voldoende in ons super geΓ―soleerde huis), nu koud vakantiehuisje, dus ben benieuwd deze winter π
[verwijderd] Nimue ik ben gisteren bijna naar binnen gevlucht omdat het niet te doen was met de hoeveelheid wespen op het balkon.. Heel de zomer niet gezien, en nu het oktober is inderdaad echt heel erg veel! Maar sterkte, zijn gemene steken..
Jules [verwijderd] ik ben gisteren bijna naar binnen gevlucht omdat het niet te doen was met de hoeveelheid wespen op het balkon Oh hier ook al, ik moet boven de ramen dichthouden anders vliegen ze achter elkaar door naar binnen π³
Cactusje Nimue Ach, wat een pech. Zelf heb ik ze gelukkig nog niet veel gezien, maar het is echt raar weer dit jaar.
Honkeytonk Ik wordt zo gestoord van mijn peuter. Hij gooit met alles. Afpakken heeft geen zin, hij pakt gewoon het volgende om te gooien, straf geven heeft geen zin, hij gaat daarna vrolijk verder, maakt ook allerminst indruk. Echt stop met gooien!!!
Mamabeertje Honkeytonk Misschien kun je hem iets geven waar hij wel mee mag gooien? π Iets van blikgooien of een paar knuffels die hij door de gang(of andere ruimte) mag gooien ofzo.
Honkeytonk Mamabeertje ja die heeft hij, die staan keurig op een rijtje op de bank π en er liggen ook 2 ballen waarmee gegooid mag worden maar die worden niet aangeraakt.
Marshmallow 1986Lynn hmm ja wat is een dikkere pyjama? Vorig jaar deed ik bv en romper met lange mouwen eronder, maar die draagt ze niet meer. Dat was een extra laagje.