Nescio heb blijkbaar een naar achter gekantelde baarmoeder.
Heb ik ook plus nog een baarmoederverzakking. Desondanks gaat het prima met cup, maar heb geen standaard cup (eentje die wat stugger is en geschikt voor verzakte baarmoeders). Volgens mij moet een gekantelde baarmoeder voor een cup niet zoveel uitmaken. Bij Aziatische vrouwen is een gekantelde baarmoeder juist normaal en in Azie gebruiken ze ook menstruatiecups (ze worden iig verkocht op aliexpress 😝).
Voordat ik bloedverdunners gebruikte trouwens ook geen dweil en horrorpraktijken. Je moet er wel even handigheid in krijgen. Het is bij mij nu gewoon heel waterig dun, waardoor het alle kanten op lekt en spat 😬. Ik vind het nog steeds de fijnste optie zolang ik niet op vakantie ben. Het kan ook veel meer opvangen dan maandverband/ tampons en je voelt het niet zitten (mits je de goede maat en cup hebt).
Lovely83 bloedverdunners en menstruatie is echt een ramp,
Behoorlijk hé. Het fijne is dat ik wel minder kramp heb, omdat er geen stolsels meer zijn.
Sevenof9 Ik heb in ieder geval een bloedhekel aan maandverband en tampons en menstruatieondergoed heb ik nu geprobeerd maar dat vind ik ook niet fijn. Zo'n dikke onderbroek
Hier idem. Ik combineer het de eerste 2 a 3 dagen wel met menstruatie-ondergoed of maandverband, na een paar gênante openbare doorlek-praktijken, maar ik vind het echt niks. Alleen al het gevoel dat je het voelt lopen, vind ik zo smerig en het zit gewoon niet prettig. Ik wil gewoon niks voelen.
Wat is het verschil tussen een disc en een cup?