iMoeder maar dosering steeds ophogen niet hoor.
Helaas is er naast afhankelijkheid zeker ook sprake van gewenning bij temazepam (bij alle benzoβs overigens). Naast lichamelijke afhankelijkheid, heb je dus steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Niet iedereen doet dit, net zoals dat ik genoeg alcoholisten heb gezien, die al jarenlang elke avond 3 a 4 drankjes drinken. Nooit meer, maar ook niet zonder kunnen. Verschil is dat ik met 4 drankjes flink aangeschoten ben en zij er geen effect meer van hebben. Zonder krijgen ze echter ontwenningsverschijnselen, dus ze moeten drinken om zich niet ellendig te voelen. Zelfde geldt dus voor de pammetjes. Ik ben op 10mg temazepam behoorlijk wappie, maar mensen die dit langere tijd gebruiken hebben dit allang niet meer. Dit is gewenning. Het is eigenlijk gewoon drugs.
Er zijn dus ook genoeg mensen, die wel steeds meer gaan gebruiken (de drempel hiervoor is hoger, omdat je dan het illegale circuit in moet om meer pammen te scoren). Het wordt zelfs gespoten! Echt bizar hoge doseringen worden er soms gebruikt, waarvan wij in coma raken. Zij niet en ook dat is weer gewenning. De pam-verslaving is iets wat je regelmatig ziet binnen de ggz en je komt er ook niet zomaar van af. Heb er al heel wat ellende mee gezien tijdens mijn werk. Vandaar dat ik extra terughoudend ben.